Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
16. novembra 2017 o 14:09
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Američania prepisujú históriu legendárneho modelu Corvette. Nová ZR1-ka je doposiaľ najväčšou extrémnosťou

TECH
Uložiť Uložené

6,2-litrový osemvalec zaručuje rekordný výkon i dynamiku.

Pokiaľ sa bavíme o americkej ikone menom Corvette, posledné mesiace sa predovšetkým pozornosť sústredí na nástupcu. Ten ešte síce nie je na pláne v dohľadnej dobe, asi väčšinu z vás však neobišla informácia o tom, že generácia G8 príde s motorom umiestneným pred zadnou nápravou, čo je po stránke koncepcie (pre tento model) obrovskou revolúciou. Američania ale nemôžu zabúdať na aktuálne vyhotovenie, ktoré zďaleka nie je staré či nezaujímavé, práve naopak. Dôkazom toho je nová verzia, ktorá sa s dodatkom ZR1 stavia nad vyhotovenie Z06, je teda zrejmé, že vo veci je niečo poriadne extrémne. Ba čo viac, skutočnosť je taká, že oficiálnou cestou spoznávame vôbec najrýchlejšiu, najvýkonnejšiu a najbrutálnejšiu Corvettu všetkých čias. 

Pochopiteľne, (ešte) pod prednou kapotou nachádzame 6,2-litrový osemvalec LT5 s preplňovaním kompresorom (a 13 chladičmi!), ktorý vo výsledku v prípade ZR1-ky produkuje až  563 kW / 766 koní a úctyhodných 968 N.m. Istým prekvapením je, že na výber bude nielen 8-stupňová automatická prevodovka, ale aj 7-stupňový manuál. O presnej akcelerácii zatiaľ nevieme, potvrdené však je, že ZR1 dokáže uháňať rýchlosťou minimálne 337 km/h. Novinka pritom prichádza na trh s dvojicou paketov - Low Wing a High Wing. Prvý paket je zameraný na dosiahnutie maximálnych rýchlostí, nakoľko exteriérová aerodynamika dokáže produkovať o 70 % väčší prítlak než Z06. Druhá verzia, ktorej súčasťou je aj paket ZTK Performance, obsahuje výrazné zadné krídlo, ktoré generuje prítlak až 430 kilogramov. ZR1 je ľahšie, štandardne stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, nechýba plejáda karbónu a zároveň táto extrémnosť disponuje elektromagnetickými tlmičmi Magnetic Ride Control. Do predaja sa Corvette ZR1 dostane na jar, jej cena by sa pritom mala pohybovať na úrovni "len" 120-tisíc dolárov.

Domov
Zdieľať
Diskusia