7. marca 2017, 9:03
Tomáš Blahuta

Astronómovia objavili až 234 pravidelných signálov z ďalekých hviezd a nedokážu zistiť ich pôvod

ZAUJÍMAVOSTI VESMÍR

Aktuálna novinka z vesmírnej oblasti týkajúca sa novoobjavených príznakov.

Možno sa vám už zdá, že s potenciálnymi objavmi mimozemšťanov sa za posledné obdobie akoby roztrhlo vrece. Verte, aj nám už mnohé z takmer rovnakých správ prídu smiešne, no vždy keď sa nájde niečo vyčnievajúce, radi vás o tom informujeme. Nikdy neviete, práve z daného prípadu sa môže vykľuť gigantický objav a my o ňom nebudeme mať vopred ani zmienku... No späť k téme. Najnovšia záležitosť sa týka dvoch astronómov skúmajúcich dáta prostredníctvom Sloan Digital Sky Survey, ktorí sa zaoberali hviezdami nachádzajúcimi sa v našej galaxii (konkrétne ide o 2,5 milióna jednotlivých hviezd). Podľa ich tvrdení sa im počas výskumu podarilo objaviť až 234 nezvyčajných signálov prichádzajúcich od vzdialených objektov, ktoré môžu mať inteligentného pôvodcu. Argumentujú tvrdením, že dané signály majú dôsledné intervaly a  zatiaľ nebolo poskytnutých veľa racionálnych vysvetlení o ich vzniku.

Odbornejšia vedecká obec si samozrejme drží odstup a má skeptický postoj, no v najbližšej dobe obrátia zariadenia ich smerom a budú ich počúvať a sledovať ešte pozornejšie ako doteraz.