H&M sa spojilo s The Weekndom, na parížskom Fashion Weeku odhalí kolekciu STUDIO a Refresher ti prináša pohľad do jadra trojice novodobých kolekcií
Oblečenie s hudobnými motívmi, resp. merch samotných umelcov bol, je a aj vždy bude jedným z módnych artiklov, ktorý svojim spôsobom obchádza všetky sezónne trendy, a ak si kedysi patril napr. medzi fanúšikov kapely Iron Maiden, ich tričko si pravdepodobne budeš ochotný obliecť aj bez toho, že sa za uplynulé roky enormne rozmnožili v outfitoch po celom internete. Interpreti totiž vydávajú jednoduché kolekcie, prevažne tričiek a mikín, takmer ku každému albumu, čo je mimochodom jedna z najlepších ciest, ako podporiť tvojho obľúbeného umelca, keďže jeho tvorbu si s najväčšou pravdepodobnosťou stiahol počúvaš zadarmo. Koncom minulého roku tak bolo pre všetkých Beliebers milým prekvapením, že merch Justina Biebera k albumu Purpose sa okrem jeho oficiálnej stránky alebo stánkov na koncertoch dal kúpiť aj v H&M. Išlo o pomerne významnú spoluprácu, ktorej hlavným cieľom bolo dostať oblečenie k jeho novému albumu do celého sveta (a tým pádom aj na Slovensko), kde Justin počas svojho turné nezavítal a objednávať v našich končinách tričko z oficiálnych zahraničných stránok by sa mohlo celkom predražiť.
Jeansy The Weeknd - 39,99 € | Mikina The Weeknd - 29,99 € | Košeľa The Weeknd - 19,99 €
Na podobnej vlne pokračuje švédsky Hannes & Mauritz aj v marci tohto roku a ďalšou hudobnou hviezdou v ich ponuke oblečenia sa tak stal The Weeknd a.k.a. Abel Tesfaye. Jeho najnovší album Starboy vyšiel ešte v novembri minulého roku, aktuálne má Abel turné po celom svete, no v porovnaní s Justinom sa rozhodol posunúť level ešte o niečo vyššie. Namiesto merchu ku svojmu albumu tak dal v spolupráci s H&M dokopy capsule kolekciu, ktorá odráža jeho osobný štýl a pod prívlastkom Spring Icons Selected by The Weeknd tak už 2. marca nájdeš v predaji jeansy, bundy, košele a mikiny s logom jeho labelu, XO.
Spring Icons Selected by The Weeknd vo všetkých predajniach H&M s pánskym oddelením - 2. marca
Módna revolúcia roku 2017 pod rukami H&M má však ešte niekoľko ďalších rozmerov, ktoré odrážajú dianie v high fashion priemysle. “Žiaden človek nedokáže dať toľko lásky človeku, ako dokáže dať len človek človeku" a medzi módnymi návrhármi sa tak čoraz viac presadzuje nepísané pravidlo unisex oblečenia. Samozrejme, páni nemusia nosiť sukne a dámy by mali s oversized kúskami narábať opatrne, ale biele tričko alebo denim potrebuje v šatníku každý z nás, a tak sa už onedlho dostane do predajní H&M-ka aj prevažne jeansová kolekcia DenimUnited s voľnými strihmi v neutrálnych farbách, ktorá nerobí rozdiely medzi pohlaviami.
UNI predĺžená denim košeľa - 39,99 € | UNI denim bunda s pásikmi - 49,99 € | UNI jeansy s pásikmi - 39,99 €
Počas minulého roku sa viacero renomovaných módnych domov rozhodlo zefektívniť cyklus svojich kolekcií, ktorý doteraz fungoval pomerne komplikovaným spôsobom. Heslom budúcnosti je: "see now, buy now" a H&M sa tak už túto stredu zaradí medzi pionierov tohto princípu. Počas prvého dňa parížskeho Fashion Weeku odhalí na prehliadkových mólach svoju kolekciu STUDIO S/S17, ktorá je zaujímavá z viacerých dôvodov. Väčšina značiek totiž prezentovala svoje jarné kolekcie už minulý rok a ostatné sa rozhodli ignorovať sezónny koncept úplne (viď. Vetements), no H&M má pripravenú jarnú ponuku pre pánov, dámy a deti z ich vlastných návrhárskych dielní, ktorá bude dostupná na stránke hm.com okamžite po ukončení prehliadky. Do kamenných predajní sa dostane hneď na druhý deň, teda 2. marca, no vybraných bolo len 200 pobočiek po celom svete.
Kolekcia DenimUnited vo vybraných predajniach a online od 27. marca
STUDIO trenchcoat - 69,99 € | STUDIO hodvábna sukňa - 79,99 € | STUDIO bunda - 39,99 €
Viacerí návrhári čerpajú inšpiráciu z rovnakých zdrojov, nakoľko máme všetci prístup k rovnakým informáciám. Práve kvôli tomu sa tak niektoré trendy objavujú na rôznych miestach v takmer rovnakom podaní. Cieľom H&M je využiť celý svet ako zdroj inšpirácie, rozlíšiť kvalitu od krátkodobých trendov a vytvoriť tak módu, ktorá bude fungovať pre všetkých. Vo svojej najnovšej kolekcii tak spájajú napríklad jemnosť baletu a tradičné techniky spracovania materiálov s high-tech detailmi a obrazom sportswearu, ktorý možno na prvý pohľad pôsobí dosť kontrastne, no svojim spôsobom spája minulosť s modernou.
UNI denim bunda bledá - 49,99 €
"Priniesť oblečenie z prehliadkových mól priamo k pokladniam je jedným zo znakov novej éry módneho priemyslu a my sa tešíme na to, ako zavedieme tento vzrušujúci postup do praxe. O tento moment sa chceme podeliť so všetkými zákazníkmi, a tak streamujeme celú prehliadku kolekcie STUDIO aj na našej web stránke. Dúfame, že všetci si užijú tento okamih a načerpajú inšpiráciu na to, aby mohli zamiešať jednotlivé kúsky do svojho vlastného štýlu obliekania. Kolekcia STUDIO S/S17 je o láske, pozitívnom odkaze nádeje a optimzme. História sa spája s energiou dnešnej doby, čím sa vytvára cesta pre novú budúcnosť." Pernilla Wohlfahrt, kreatívna riaditeľka a vedúca návrhárskeho tímu H&M
STUDIO top - 24,99 € | STUDIO kraťasy - 49,99 € | STUDIO ružový top - 29,99 € | STUDIO šaty - 129 €
STUDIO šaty - 129 €