Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
6. novembra 2016, 10:21
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Šokujúcí crash test poukazuje na diametrálne odlišnú bezpečnosť vozidiel na jednotlivých trhoch sveta!

TECH
Uložiť Uložené

Lacné vozidlá idú v rozvojových krajinách na dračku na úkor bezpečnosti.

Nie je žiadnym tajomstvom, že viacero automobiliek vyrába modely (aj keď ich nie je až tak veľa), ktoré sú určené pre globálny trh, a teda za prítomnosti len decentných odlišností (kvôli iným legislatívam/homologizáciám) ich môžete kúpiť nielen v Európe, ale aj napríklad takom Japonsku či USA. Pravdepodobne najväčším počtom takýchto celosvetovo predávaných vozidiel disponujú automobilky ako Toyota či Nissan. Ako iste tušíte, dôvodom je hlavne marketing, mať takýto model v portfóliu, a hlavne úspešný, však nie je vôbec jednoduché, keďže každý trh je neraz diametrálne odlišný a teda dopyt sa po jednotlivých autách neraz absolútne nezhoduje. Jasným príkladom toho je napríklad Mexiko, kde dodnes nájdeme v showroomoch také modely, ktoré vo vyspelých krajinách skončili pred desiatkami rokmi. Ak zoberieme do úvahy japonský Nissan, určite každému z vás hovorí niečo model Sentra, teda kompaktný sedan, ktorý v rôznych vyhotoveniach, generáciách či názvoch pôsobí prakticky po celom svete.

Platí to aj pre Severnú Ameriku, a to či už v USA ako novodobý model Versa, či v Mexiku ako pomaly, ale isto dosluhujúci model pod názvom Tsuru. Prvý menovaný sa nedávno dočkal novej generácie, zatiaľ čo ten druhý zastupuje vozidlo z deväťdesiatych rokov. To už bolo síce veľmi dávno vyradené z produkcie, v Mexiku, teda oblasti, kde sa autám tohto druhu a rokov darí stále, však vďaka malým úpravám žije dodnes. Na túto, v istom slova zmysle absurdnosť sa najnovšie snaží poukázať americký inštitút IIHS (obdobou európskeho Euro NCAP), ktorý postavil oproti sebe v nárazových skúškach práve najlacnejší sedan od Nissanu v USA (Versa modelového roku 2016) a najlacnejší sedan od Nissanu predávaný v Mexiku (Tsuru modelového roku 2015). Výsledkom čelného crash testu v rýchlosti 64 km/h s 50-percentnom prekrytím vozidiel je priložené video, kde je jasne vidieť nielen to, aký priepastný rozdiel je medzi jednotlivými trhmi, ale aj to, ako sa bezpečnosť vozidiel za ostatné roky zlepšila. Na záver dodávame, že Nissan sa rozhodol aj napriek pretrvávajúcemu záujmu o vozidlo Tsuru ukončiť po tomto teste jeho výrobu.

Domov
Zdieľať
Diskusia