Autonómne riadenie v elektromobiloch značky Tesla by malo byť po novom oveľa bezpečnejšie.
Nie je tomu tak dávno, čo sme sa dozvedeli, že na svete je prvá smrteľná nehoda autonómneho riadenia, ktorá sa stala vo vozidle Model S od automobilky Tesla Motors. Stalo sa tak 7. júna na Floride, kedy za prítomnosti aktivovaného autonómneho riadenia, ktoré značka nazýva Autopilot, vodič elektromobilu vletel pod náves nákladného vozidla. Dôvodom nehody bol údajne náves bielej farby, ktorý systém nevedel proti slnku identifikovať a vyhodnotiť za prekážku, čo sa stalo osudné pre majiteľa Tesly. Samozrejme, ako sa odstupom času ukázalo, vodič aktivoval túto technológiu na mieste, kde ju automobilka neodporúča, keďže tá naďalej hlása, že ich systém je určený výhradne na diaľnice, kde k danej nehode však nedošlo. Odvtedy prešlo niekoľko mesiacov a teslácke autonómne riadenie sa ocitlo vo viacerých kritických situáciach, ktoré viedli k následnej havárii, našťastie, už bez obetí. To, za akých okolností došlo k nehodám sa veľmi neriešilo, v konečnom dôsledku ale kritika smerovala pochopiteľne na Teslu.
Tá sa rozhodla zasiahnuť, a tak vypúšťa do obehu dôležitý update, ktorý prináša viacero rozsiahlych vylepšení. Podstatou verzie Autopilot Version 8 je okrem viacerých menších či väčších zmien skutočnosť, že vývojári uprednostnili využitie radarov pred kamerami, čo je presný opak toho, ako autonómna funkcia fungovala doteraz. Radar tak po novom funguje bez ohľadu na obraz z kamery a slúži ako najhlavnejší kontrolný bod na monitorovanie okolia vodiča. Nepochybne, tým pádom bolo nutné onen radar zdokonaliť, čoho výsledkom je sofistikovanejšie spracovanie signálov pri vytváraní trojrozmerného obrazu. Autopilot s poradovým číslom 8 by tak mal reagovať oveľa pohotovejšie, a to aj za zlého počasia a viditeľnosti či proti slnečným lúčom.