Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
5. júla 2016 o 19:48
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

963-koňové LaFerrari bez strechy je realitou. Koľko bude stáť nevieme, ale pravdepodobne je už aj tak vypredané

TECH
Uložiť Uložené

Jeden z trojice svätej trojky hyperšportov prišiel o strechu.

Po dnešnom dni už vieme, že práve tohtoročný jesenný autosalón v Paríži bude miestom, kde predsa len spoznáme vlajkovú loď značky Ferrari bez strechy. Áno, prvotné špekulácie a fámy sa napokon naplnili a v uplynulých hodinách sa na povrch predralo LaFerrari, ktoré prišlo o strechu. Hneď v úvode pritom treba povedať, že i keď prvé oficiálne fotografie prinieslo na svet samotné Ferrari, čiže nejde o žiadny únik, stále nevieme, aké vlastne meno, respektíve dodatok ponesie tento počin. Z Maranella totiž prišla leda sada troch fotiek so slovami, že toto je "otvorené" LaFerrari aka "Serie Limitata". Čo môžeme už teraz vylúčiť je fakt, že by išlo o verziu Spider, nakoľko toto oficiálnou cestou zamietli kompetentní z radov značky. Zákulisné hlasy a niektoré indície však hovoria o tom, že s najväčšou pravdepodobnosťou si vrcholný hyperšport bez strechy bude hovoriť Ferrari LaFerrari Aperta.

Zaujímavosťou je, že zatiaľ nedisponujeme prakticky žiadnymi bližšími informáciami. Hlasy priamo zo strany Ferrari pritom vravia, že vozidlo prešlo rozsiahlejšou úpravou než by sa mohlo na pohľad zdať. Za všetko totiž môže snaha o spevnenie karosérie, ktorá by tak nemala trpiať ani v prípade chýbajúcej strechy. Do akej miery sú tieto informácie relevantné a čo všetko obnášajú je na teraz otázne, nevieme ani to, či a o koľko otvorené LaFerrari nabralo, respektíve stratilo na hmotnosti. Vieme však, že na výber bude buď plátený alebo karbónový odnímateľný strešný panel. Pod kapotou sa zmeny nepredpokladajú, vo veci tak stále zostáva nezmenené hybridné ústrojenstvo - svoj orchester si tam diriguje dvanásťvalec s objemom 6,3 litra produkujúci výkon 588 kW / 800 koní, no a samozrejme elektromotorom, ktorý poskytuje silu 120 kW / 163 koní. Celkový výkon 963 koní prenáša dvojspojková prevodovka výhradne na zadné kolesa. V prípade rýchlostných parametrov by sa žiadne zmeny nemali diať tiež, preto môžeme rátať so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálnou rýchlosťou tesne cez hranicu 350 km/h. Iste sa pýtate na počet kusov a ich cenu. Vedzte, že tí, ktorí si boli pozrieť tento kúsok v predstihu už isté nejaký ten milión € zaplatili, a teda je jasné, že i zatiaľ nešpecifikovaný počet exemplárov, ktoré budú vyrobené sú iste do veľkej miery už vypredané. Aké prekvapujúce. Čo je však prekvapujúce oveľa viac je farebný odtieň, ktorý zvolilo Ferrari na výstavný exemplár. Zabudnite na červené, žlé, či nebodaj modré a strieborné vyhotovenia, aj tentokrát v Maranelle zjavne špekulovali, a novinku nám predstavujú v čiernom kabáte doplnenom o červené detaily. Viac sa iste dozvieme časom.

963-koňové LaFerrari bez strechy je realitou. Koľko bude stáť nevieme, ale pravdepodobne je už aj tak vypredané
963-koňové LaFerrari bez strechy je realitou. Koľko bude stáť nevieme, ale pravdepodobne je už aj tak vypredané
963-koňové LaFerrari bez strechy je realitou. Koľko bude stáť nevieme, ale pravdepodobne je už aj tak vypredané

Domov
Zdieľať
Diskusia