Najnovšia generácia Mercedesu vyššej strednej triedy sa dočkala praktickejšieho karosárskeho variantu.
Okolo úplne novej triedy E bolo veľké haló ešte v závere minulého roka, kedy na povrch vyplávali prvé informácie a zábery. Stálica vyššej strednej triedy od automobilky Mercedes-Benz sa však vo svojej ďalšej generácii predstavila až v úvode tohto roka, no a pomaly ale isto vstupuje už i na náš trh. Teraz však podľa prvotných avíz spoznávame i jeho druhý karosársky variant a to konkrétne veľko-priestorové kombi, ktorému v Stuttgarte vravia už tradične T-Modell, prípadne Estate. Najväčším triumfom éčkového kombi bol odjakživa kufor, ktorý mimochodom v už predošlej generácii stvárňoval vôbec najväčší batožinový priestor medzi sériovými automobilmi. Paradoxne, ako bolo nedávno naznačené, tentokrát dôjde k jeho jemnému zmenšeniu, čo je vo svete automobilizmu najmä v dnešnej dobe pomerne nevídaný fakt. Snahou kompetentných z radov značky bolo totiž spraviť kombík dizajnovo atraktívnejší.
Po estetickej stránke, ako u "klasickej" i AMG línii, sa neodohráva žiadne prekvapenie, čo sa ostatne dalo čakať. To, že trojcípa hviezda posledné roky dizajnom triafa do čierneho je viac než zrejmé, preto je jasné, že dobré meniť nebudú a radšej pristúpia opäť na svoju unifikáciu. Triedu E síce väčšie zjednotenie exteriéru s menším C-čkom či väčším S-kom ovplyvnilo najviac, čím zanikli isté tradičné riešenia z minulosti, vo výsledku však rozhodne nemôžeme povedať, že ide o škaredé či nezaujímavé auto. Predné partie nového kombíka sú pochopiteľne úplne zhodné so sedanom, nechýbajú tak špičkové Multibeam LED svetlomety, ktoré dostali nedávno ocenenie v rámci renomovanej ankety Red Dot Design Award! Zmeny nastávajú od B-stĺpika smerom vzad, odkiaľ sa tiahne dlhočizná silueta elegantne až po koniec vozidla. Je očividné, že E-čkové kombi vyzerá rozhodne elegantnejšie než predchodca, keďže sa citeľne vzdalo "truhlovitého" dojmu. Prvotné špekulácie vyváženejšom dizajne sa tak potvrdili, rovnako tak i to, že zadné svetlá ostanú verné horizontálnemu umiestneniu. Podobnosť s o triedu menšou triedu C je opäť značná, dizajnéri však siahli po inej grafike výplni svetiel, pričom hlavnou odlišnosťou je skutočnosť, že nad nimi umiestnená horizontálna lišta zachádza až do bokov karosérie. Inak navrhnutý je aj nárazník s väčším členením a zaintegrovanými odrazkami.
Prednú časť interiéru už dobre poznáme, pripomeniem teda, že jeho hlavnou doménou, okrem tradičného komfortu a pohodlia, je dvojica obrovských displejov s uhlopriečkou 31,2 cm, pri ktorej dizajnéri čerpali nápady z vlajkovej lode. Na rozdiel od nej, tento panel nemá vystupujúce okraje, ktoré opticky oddeľujú jednotlivé obrazovky. Tie ponúkajú prepracovanejšie prostredie s ešte lepšou grafikou, ktorá mení charakter zobrazovania v závislosti od zvoleného režimu - klasické, športové a futuristické v rámci režimu Progressive. O celkovej kvalite zobrazovania nemôže byť v prípade súčasných medveďov pochýb, v tomto prípade ale oba displeje rátajú s rozlíšením až 1920 x 720 pixlov, ktoré tak zaručia mimoriadne ostré detaily a perfektnú čitateľnosť. Mercedes o novom E kombi hovorí ako o najchytrejšom kombi svojej histórie, ba čo viac, ako o najchytrejšom kombi súčasnosti. Tomu sa vlastne čudovať nemôžeme tiež, keďže nové E-čko sa považuje za momentálne najinteligentnejšie vozidlo.
Dôkazom toho sú systémy ako napríklad parkovanie na diaľku mobilným telefónom (Remote Parking Pilot), ochrana chodcov (Active Braking Assist), odomykanie/zamykanie vozidla mobilným telefónom (Digital Car Key), komunikácia s ostatnými vozidlami (Car-to-X), držanie v pruhoch a to aj bez čiar na vozovke (Active Lane Keeping Assist) či zdokonalený adaptívny tempomat Distronic Plus, ktorý spolupracuje s aktívnym riadením Drive Pilot a ako akýsi autopilot je funkčný až do rýchlosti 210 km/h, čo je vo svete automobilov úplný unikát. Tým najdôležitejším v tomto prípade je však praktickosť - novinka má síce o 25 litrov menší kufor ako predchodca, s hodnotou 670 litrov je však stále rekordérom, nehovoriac o stave, kedy sa sklopia sedačky (delené v pomere 40/20/40) a vznikne úložný priestor o veľkosti až 1820 litrov. Ďalším unikátom v rámci konkurencie je, že batožinový priestor ma ná šírku až 110 centimetrov, pričom v rámci príplatkovej výbavy bude možné interiér dovybaviť 3 radom sedadiel (dve sedadlá sa vysunú z podlahy)! Pod kapotou sa objavia zhodné agregáty ako v prípade sedanu, menovite tak ide o benzínové verzie E 200, E 400 a naftové vyhotovenia E 220d a E 350d. Ich parametre nájdeš tu, pričom hriechom by bolo zabudnúť na (zatiaľ) vrcholnú verziu Mercedes-AMG E 43 4Matic, ktorej 3-litrový šesťvalec ponúka až 401 koní. Na vyše cenník či 600-koňovú 63-ku si musíme ešte chvíľu počkať.