Stuttgartská automobilka začala odhaľovať jeden zo svojich najdôležitejších modelov, triedu E.
I keď je svetová premiéra nového E-čka naplánovaná na 11. januára a autosalónovú premiéru si odkrúti až na budúcoročnom autosalóne v Detroite, Mercedes-Benz triedy E piatej generácie, teda s kódovým označením W213, môžeme pokojne označiť za jednu z najočakávanejších noviniek tohto roka (i keď až rok 2016 môžeme považovať pre Mercedes za rok triedy E), keďže je viac než pravdepodobné, že jej podobu spoznáme už v najbližšej dobe. Tento fakt umocňuje najnovšie i skutočnosť, že prémiová automobilka zo Stuttgatru začala postupne odhaľovať oficiálnou cestou chystanú novinku, a to v duchú svojich tradícií. Tie totiž posledné roky značia, že predstavovanie každého významného modelu začína zvnútra, čiže po vzore napríklad triedy S či modelu AMG GT spoznávame ako prvé interiér.
V prípade triedy E je pritom vnútrajšok odjakživa stelesnením kvality, luxusu a predovšetkým komfortu, nakoľko práve ten je akýmsi synonymom tohto vozidla vo všeobecnosti. Pri pohľade na prvé oficiálne fotografie je však jasné, že Mercedes zájde s novou generáciou podstatne ďalej, dovolím si tvrdiť ešte viac, ako by sa čakalo. Prvé čo padne do oka je nepochybne dvojica obrovských displejov, pri ktorej dizajnéri čerpali nápady z vlajkovej lode. Podotknúť však treba, že v prípade E-čka ide o príplatkové riešenie palubovky, nakoľko štandardne toto vyhotovenie vystrieda konvenčná dvojica budíkov s displejom uprostred a "sólo" zároveň obrazovkou v strede. Dokonca, nie je vylúčené, skôr stále pravdepodobné, že okrem týchto dvoch možností bude na výber ešte jedna. Nechajme sa teda prekvapiť, teraz prejdime k tomu, čo vidíme.
Dvojica naozaj veľkých displejov počíta s uhlopriečkou 31,2 cm, pričom na rozdiel od triedy S, tento panel nemá vystupujúce okraje, ktoré opticky oddeľujú jednotlivé obrazovky. Tie ponúkajú prepracovanejšie prostredie s ešte lepšou grafikou, ktorá mení charakter zobrazovania v závislosti od zvoleného režimu - klasické, športové a futuristické v rámci režimu Progressive. O celkovej kvalite zobrazovania nemôže byť v prípade súčasných medveďov pochýb, v tomto prípade ale oba displeje rátajú s rozlíšením až 1920 x 720 pixlov, ktoré tak zaručia mimoriadne ostré detaily a perfektnú čitateľnosť. Samozrejme, obrazovky dotykové nie sú, keďže Mercedes sa tomuto riešeniu nielen kvôli bezpečnosti stráni. Ovládanie celého infotainmentu prebieha za pomoci známeho dotykového touchpadu v stredovom tuneli, ktorý je do veľkej miery zhodný s tým v novom C-čku. Ak by sme si mali palubnú dosku zhrnúť v skratke, tak v podstate ponúka to najlepšie z S-ka a vo svojej spodnej časti to kombinuje s tým najlepším z C-čka. S triedou C bude mať nové éčko spoločný, okrem iného, aj volant, ten je však osadený novými tlačidlami a dotykovými ovládačmi, ktoré umožnia ľahšiu navigáciu v palubnom počítači či na obrazovke vpravo.
Samozrejmosťou je ambientné osvetlenie interiéru, ktoré ponúkne až 64 farebných odtieňov, či príplatkové ozvučenie. To má na starosti opäť firma Burmester - prvou možnosťou je sada 13 reproduktorov, súčasťou druhej je až 23 reproduktorov a to za prítomnosti výkonu až 1 450 W. O prvotriednom spracovaní a naozaj širokej škále možných dekórov, obkladov či farebných kombinácií tiež nemožno pochybovať. Úplne nové sú aj sedadlá, ktoré majú zaručiť bezkonkurenčné pohodlie. Disponujú naozaj viditeľným bočným vedením, zatiaľ čo stred sedadla tvorí výplň so zaujímavým prešívaním, ktoré má evokovať tvar modeliek a zároveň zaručiť maximálny komfort sedenia i na dlhé trasy. To je nateraz všetko, viac nám naznačí video na konci článku. Už čoskoro však vyjdu na povrch určite nové skutočnosti.