Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
28. mája 2016 o 12:36
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika

TECH
Uložiť Uložené

Ikonický športiak od Nissanu sa podrobil rozsiahlejšej modernizácii.

Nie je tomu tak dávno, čo nás Nissan oboznámil s rozsiahlejším faceliftom svojho špičkového modelu GT-R. Dozvedeli sme sa, že ide zároveň o vôbec poslednú modernizáciu pred odchodom generácie s kódovým označením R35 do dôchodku. Zmeny sa dotkli ako exteriéru, tak decentne i techniky, no hlavne interiéru, kde evidujeme podstatne "prekopanejší" kokpit s už i na pohľad kvalitnejšími materiálmi. Pri tejto príležitosti, niekoľko týždňov na to, spoznávame v duchu týchto zmien vylepšenú aj vrcholnú verziu s dodatkom Nismo, ktorá sa podrobila vylepšujúcej kúre najnovšie. Agresívny bodykit, ktorý bol navrhnutý tak, aby zabezpečil čo najlepšiu aerodynamiku bol ešte decentne vyšperkovaný, čoho výsledkom je predovšetkým nový predný nárazník. Ten tvorí ešte väčšie množstvo karbónu ako doteraz, čím je docielená lepšia tuhosť, pričom inak tomu nie je ani v prípade kapoty, ktorá prešlá úpravami tiež. Zvyšok exteriéru dostal len minimálne korigácie, výsledok faceliftu však stojí rozhodne za to - GT-R Nismo modelového roku 2016 totiž vytvára najväčší prítlak, aký kedy sériové vozidlo od Nissanu vytváralo.

Najväčšie zmeny aj tentokrát badať najmä v interiéri, ktorý vyzerá po novom rozhodne hodnotnejším a kvalitnejším dojmom. Samotné srdce géteerka ostalo prakticky nezmenené, po stránke prítomnej techniky došlo však k vylepšeniu tlmičov, a stabilizátorov, čo vrátane vyšperkovaného zovňajšku znamená zlepšenie času na ľubovoľnom okruhu o približne 2 percentá. Pod kapotou sa tak naďalej nachádza 3,8-litrový šesťvalec, ktorý prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky posiela silu nezmenených 600 koni (652 N.m) na všetky štyri kolesá. Aj naďalej sa teda bavíme o vozidle, ktoré atakuje stovku z pokoja len za približne 2,7 sekundy. Verzia Nismo je dostupná v 5 farebných odtieňoch, červené detaily sú však štandardom vždy. 

Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Aj beštiálne GT-R od Nisma prešlo dôkladným faceliftom. 600 koní ostáva, zlepšila sa však aerodynamika
Domov
Zdieľať
Diskusia