Dvorný "úpravca" bavorákov si posvietil na novú luxusnú limuzínu značky. Výsledok stojí rozhodne za to!
Automobilová udalosť roka, autosalón v Ženeve, sa blíži, a tak práve niekoľko týždňov pred otvorením jeho brán je ten najlepší čas predstaviť svoje nové želiezka v ohni, nech je pod svetlami reflektorov vo veľkolepom Palexpe čo pozerať. Tejto filozofie sa drží aj Alpina, ktorá nám tentokrát už aj oficiálnou cestou predstavuje svojú novú vlajkovú loď, čiže vyšperkovaný sedmičkový bavorák. Jeho názov ostáva zachovaný s predchodcom, privítajme preto model B7 Bi-Turbo s dodatkom xDrive, ktorý zhmotňuje v podstate dlhoočakávanú M7-čku. Nič sa teda nemení a rovnako, ako tomu bolo v prípade doterajších generácii, ani teraz rad 7 vo vrcholnej verzii M7 nevznikne, zastúpi ho teda špičkový, športovo ladený počin z Buchloe. Najdôležitejšiu informáciu rozhodne zastupuje pohonná jednotka, ktorú podľa očakávaní tvorí 4,4-litrová V8-čka biturbo, teda zhodný agregát, aký by sme našli aj v M7-čke, ak by predsa len vznikla.
Oproti verzii 750i došlo k pridaniu nových piestov, sania, turbodúchadla, ale aj medzichladiča a výfukového potrubia. Následne po premapovaní riadiacej jednotky tak výkon poskočil až na úroveň 447 kW / 608 koní, zatiaľ čo krútiaci moment disponuje hodnotou 800 N.m. Sila putuje na všetky štyri kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF. Rýchlostné parametre sú skutočne fascinujúce, najmä ak zoberieme do úvahy akcelerácia z nuly na sto kilometrov za hodinu - len za 3,7 sekundy! Pre porovnanie, takouto akceleráciou sa nevie pýšiť ani M5-ka s príplatkovým paketom Competition. Maximálna rýchlosť sa tiež posunula, a to konkrétne na 311 km/h, čo rovnako nie je pre luxusnú limuzíny rozhodne málo. Zabúdať pritom netreba, že stále ide o vozidlo zaručujúce svojej posádke komfort a luxus. O tom nás presvedčujú nielen adaptívne tlmiče, aktívne stabilizátory a natáčacie zadné kolesá, ale aj samotný vnútrajšok s pohodlnými sedadlami, množstvom hliníka, prvotriednym obložením či kožou Nappa. Úpravy sa dočkal kožený volant s modro-zeleným prešívaním, ako aj tradičné modré pozadie budíkov, teraz však digitálnych. Exteriér dopĺňa dobre známý predný splitter, decentná zadná lišta, štvorica okrúhlych výfukov a obľúbené 20 alebo 21" mnoho-lúčové disky obuté do pneumatík Michelin Pilot SuperSport o rozmeroch 255/40 vpredu, respektíve 295/35 vzadu.