Volkswagen privezie do Ženevy nový Passat vo verzii, ktorá sa nebojí ľahkého terénu.
Najnovšia, ôsma generácia Volkswagenu Passat sa ešte ani poriadne neohriala na našom trhu a už nám nemecká značka servíruje jeho "terénne" vyhotovenie. Nemecký Scout, čiže Passat Alltrack opäť prichádza ako kombík s ochranným oplastovaním, zdvihnutým podvozkom a pohonom všetkých kolies. Pokiaľ ide o poháňané nápravy, 4Motion je pre outdoorovú verziu štandardom, pričom svetlá výška narástla o 27,5 milimetrov. Outfit Passatu dostal plastové doplnky, ktoré majú viac ochrániť vozidlo v miernom teréne, úplne nový je predný a zadný nárazník. Okrem spevnených prahov a plastových okrajov blatníkov sú základom pre Alltrack strešné lišty a 17" disky kolies, ktoré je možné v rámci opcie vymeniť za exempláre o jedno, respektíve dve čísla väčšie. V interiéri nájdeme pár pozmenených detailov, nechýba Alcantara a multimediálne systémy všetkého druhu, ktoré sme si predstavili už pri samotnom Passate.
I v tomto pípade pohon spolupracuje s elektricky riadenou spojkou Haldex piatej generácie, pričom ako tomu býva zvykom, výkon putuje predovšetkým na prednú nápravu, ku ktorej sa pridáva tá druhá v momente, keď dochádza ku strate trakcie. K známym režimom jazdy je po novom k dispozícii aj voľba Off Road, v rámci ktorej sa upraví odozva na vodičové reakcie a zároveň sa aktivujú všetky pomocné systémy pre uľahčenie jazdy najmä v náročnejších podmienkach. Motorová paleta dostupná pre Alltrack počíta s dvoma benzínovými jednotkami - 1,4 TSI (110 kW / 150 k) a 2,0 TSI (162 kW / 220 k) a s naftovým dvojlitrom TDI vo výkonovom rozmedzí 110 kW / 150 k , 140 kW / 190 k a napokon 176 kW / 240 koní. Najsilnejšie verzie z oboch typov motorizácií dostanú navyše elektronický diferenciál XDS+ pribrzďujúci vnútorné koleso v ostrých zátačkách. Na výber je šesťstupňový manuál alebo sedemstupňový automat DSG. Novinka sa ukáže v Ženeve, samotný predaj sa spustí krátko na to.