BMW nám na autosalóne v Pekingu ukázalo opäť veľmi zaujímavý koncept, tentokrát s názvom Vision Future Luxury.
BMW nám na autosalóne v Pekingu ukázalo opäť veľmi zaujímavý koncept, tentokrát s názvom Vision Future Luxury. Už dlhší čas sa hovorí o tom, že automobilka chystá luxusné kupé odvodené od 7-čkového radu, pracovne označované ako rad 8, ktoré by malo lepšie konkurovať novej triede S Coupé od Mercedesu, keďže rad 6 sa skôr porovnáva s triedou SL. Tentokrát nám však značka prináša štúdiu luxusnej limuzíny, ktorá by sa mala dokonca postaviť nad rad 7. Potvrdili by sa tak ďalšie špekulácie o tom, že BMW chystá úplne nový rad 9.
Už na prvý pohľad je jasné, že sa jedná o veľmi veľké vozidlo s agresívnym dizajnom, nechýbajú však klasické, elegantne tvarované línie. Vpredu stále dominujú povestné ľadvinky, v tomto prípade sú ešte podstatne väčšie, pričom, ako je to momentálne pre nové bavoráky zvykom, prepojené sú z prednými svetlometmi. Tie sú až netradične úzke, tvorené sú samozrejme laserovou technikou, teda najväčšou novinkou od BMW. Pri pohľade z profilu vidíme obrovské predné ale aj zadné dvere, ktoré sa otvárajú proti sebe. Zadný previs je pomerne krátky, svetlomety sú opäť veľmi úzke a pretiahnuté do strán, pričom tentokrát sú vyplnené technikou OLED. Zadné partie zdobí agresívny nárazník s obrovskými odvetrávacími otvormi a dvojica veľkých výfukov, ktoré sú jemne rozdelené. Celú športovú eleganciu podčiarkujú obrovské disky s lesklým povrchom a špeciálny lak, ktorý BMW nazvalo Liquid Platinum Bronze.
Interiér pozostáva z karbónového rámu, na ktorom nájdeme digitálne prístroje, hliník, či kožu a lipové drevo. Aj dnu teda vidno, že sa jedná o pomerne extravagantný koncept, ktorý má od sériového prevedenie ďaleko. Samotné sedadlá sú zapustené priamo do karosérie, rovnako je tomu aj v prípade B-stĺpika, ktorý v podstate vychádza z bočného vedenia sedadiel. Vodič má pred sebou trojicu displejov, kde sa mu všetko premieta v trojrozmernom zobrazení. Ovládanie multimediálneho systému prebieha prostredníctvom hlasu. Na prednom skle sa nachádza veľký head-up displej, ktorý okrem rýchlosti zobrazuje aj stav svetelných semaforov (funkcia Traffic Light Assistant), či dokonca zvýrazňuje budovy, prekážky a značky v zornom poli. Svoju vlastnú obrazovku má dokonca aj spolujazdec, ktorý tak môže okrem zábavy sledovať aj ostatné funkcie a to veľmi jednoducho prostredníctvom dotykového ovládača iDriveTouch. Všetky tieto vymoženosti zahŕňa balíček ConnectedDrive, vrátane zadného, centrálne umiestneného tabletu pre zadných pasažierov sediacich na dvoch oddelených sedadlách.
Viac toho zatiaľ nevieme, ani čo sa týka motorizácie ani základných informácii o rozmeroch. BMW nevypustilo doteraz ani žiadne prezentačné video, preto je dosť možné, že i vystavovaný exemplár v Pekingu nie je pojazdný. To, či Vision Future Luxury nakoniec vznikne aj v sériovej podobe, či nahradí terajšiu vlajkovú loď, rad 7, alebo sa postaví ešte vyššie a vytvorí úplne nový rad 9, je teraz v rovine špekulácii. Nechajme sa určite prekvapiť, čo je však jasné je to, že podobným dizajnovým smerom sa automobilka poberie v najbližších rokoch.