Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
19. marca 2014 o 18:28
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

TECH MERCEDES-BENZ TRIEDA S
Uložiť Uložené

Začiatkom februára nemecký Mercedes-Benz predstavil najúžasnejšie kupé všetkých čias a teraz sme sa dočkali prvej brutálnej verzie S 63 AMG Coupé.

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Začiatkom februára nemecký Mercedes-Benz predstavil najúžasnejšie kupé všetkých čias. S Coupé nahradilo predošlú luxusnú triedu CL a krátko po medzinárodnom autosalóne v Ženeve nám Nemci servírujú ostrú verziu S 63 AMG Coupé.

Stánok v Ženeve bol v prípade tejto prémiovej automobilky doslova nabitý novinkami a v podstate všetky do jednej zaznamenávali veľký obdiv. Highlightom bola však nepochybne nová vlajková loď značky, konkrétne v prevedení S Coupé. Tá, ako som už spomínal v článku kde som vám túto novinku predstavil, nahradzuje predošlú triedu CL, ktorá vychádzala z luxusnej limuzíny triedy S. Názvy sa teda zjednotili a zjednodušili, vďaka čomu si dokážu i laickejší ľudia uvedomiť o akú veľkostnú a hlavne cenovú kategóriu sa jedná. V tomto prípade je samozrejme reč o tých najvyšších číslach, tie však zatiaľ bližšie nepoznáme.

"Základom" pre dvojdverovú verziu je stále variant S 500 Coupé. Ten má pod kapotou 4,7-litrový osemvalcový motor twin-turbo s výkonom 335 kW / 455 koní a až 700 N.m. Dnes sa nám však ukázala prvá špičková verzia pod taktovkou AMG. Samozrejme, pred brutálnou dvanásťvalcovou "šesťdesiatpäťkou" na úvod prichádza verzia S 63 AMG Coupé s osemvalcom pod kapotou, ktorý je ručne vyrábaný. V8 biturbo s objemom 5,5-litra a označením BlueDIRECT ponúka masívny výkon 430 kW / 585 koní! Potvrdili sa tak moje predošlé predpoklady a medzigeneračne sila motora poskočila. I vďaka brutálnemu, sériovému krútiacemu momentu až 900 N.m, dokáže 63-ka akcelerovať na stovku za neuveriteľných 3,9 sekúnd! Tým pádom sa dostávame už do ríše naozaj športových automobilov až superšportov. Daná akcelerácia je však dostupná len v prípade pohonu všetkých kolies 4Matic, v prípade bežnej "zadokolky" sa čas natiahne o 0,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

I napriek vyspelejšej a početnejšie technike kupéčko medzigeneračne zhodilo až 65 kilogramov. Podpísali sa pod to najmä ľahšie a výkonnejšie brzdy s keramickými kotúčmi, ľahšie kované disky AMG s rozmerom 19'' a lithium-iontový akumulátor. Vďaka tomu, i napriek oveľa vyššiemu výkonu, je nová generácia úspornejšia skoro o pol litra na sto kilometrov, keďže kombinovaná spotreba by sa mala ustáliť na hodnote okolo 10,1 l/100 km, pričom motorizácia splňuje emisnú normu Euro 6.

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Po dizajnovej stránke sme sa dočkali menšieho prekvapenia. Nie že by pôvodná verzia vyzerala zle, práve naopak, avšak novinka disponuje úplne novým športovým paketom z dielne AMG. Mercedes sa tak nedrží v dizajnovom smere menších modelov A, CLA a GLA, kde AMG paket a originálne športové verzie 45 AMG vyzerajú skoro na vlas rovnako. V tomto prípade tomu tak nie je, keďže S Coupé s paketom AMG a toto S 63 AMG Coupé disponujú odlišným bodykitom. Predné partie sa ponášajú predovšetkým vďaka nárazníku na E 63 AMG (a čoskoro aj na faceliftované CLS 63 AMG). Veľké nasávacie otvory sú výraznejšie a drsnejšie tvarované. Jemná zmena nastala aj v prípade mriežky chladiča, keďže po novom disponuje inou štruktúrou mriežkovania a zdvojenou líniou smerujúcou k znaku. Bočné prahy sú bližšie k vozovke, pričom obsahujú chrómovú lištu. Vzadu evidujeme väčší difúzor a klasickú štvoricu výfukov. Snehobiele S-ko je postavené na čiernych, kontrastných AMG diskoch s rozmermi 19''.

V interiéri pribudli karbónové doplnky a športovejšie detaily, v zásade sa však od pôvodného prevedenia nelíši, keďže i to už bolo pomerne športovo strihnuté. Vo výbave nechýbajú ani spomínané príplatkové svetlomety so 47 kryštálmi Swarovski, ktoré sekundujú zvyšným LED-diódám. 17 z nich nájdeme v denných svetlách, zvyšných 30 zas upozorňuje na zmenu smeru jazdy. Na výber bude z dvoch sofistikovaných systémov podvozka. Magic Body Control, teda adaptívny podvozok, ktorý na základe kamier monitoruje vozovku pred vozidlom a následne mení charakteristiku nastavenia tlmičov, nájdeme vo verzii s pohonom zadnej nápravy. 4Matic bude mať k dispozícii aj vzduchový systém Airmatic. Najväčšou novinkou však je určite systém "nutného nakláňania" vozu v zákrutách. Tlmiče budú informované prednou kamerou, ktorá monitoruje zákruty, ich sklon uhol a nerovnosť. Na základe toho dokáže v rýchlosti od 30 do 180 km/h vyslať informáciu tlmičom, ktoré následne zmenia svoj sklon až o 2,5 stupňa. Tým pádom nebudú cestujúci vnímať veľké bočné preťaženie.

Túto majestátnu loď Mercedes označuje za „najúžasnejšie kupé všetkých čias“, pričom sa netají tým, že konkurovať sa chystá aj takým mohykánom ako je Bentley Continental GT. Najmä v prípade verzii AMG je toto tvrdenie stále viac a viac reálnejšie a určite sa podarí konkurencii neraz zobrať zákazníkov. Počkajme si však na najostrejšiu verziu S 65 AMG Coupé, ktorá bude mať pod kapotou dvanásťvalec s výkonom okolo 630 koní.

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!

Mercedes S 63 AMG Coupé: 585-koňová dokonalosť!
Domov
Zdieľať
Diskusia