Rozhnevaní cestujúci tvrdia, že im Ryanair naúčtoval až 21 libier (približne 24,5 eura) za stiahnutie letenky online.
Letecká spoločnosť Ryanair rozhnevala verejnosť. Zavádza totiž ďalší poplatok, píše BBC. Podľa tvrdení zákazníkov si po novom pýta peniaze aj za stiahnutie online letenky.
Stratégia spoplatnených služieb leteckej spoločnosti má, zdá sa, pokračovanie. V prípade, že chce cestujúci lístok získať online, musí si najprv zakúpiť miesto na sedenie. Viacerými príplatkami za batožinu, výberom sedadla pri okne či miesta s väčším priestorom sa cena letenky môže vyšplhať aj na niekoľkonásobok pôvodnej sumy.
Rozhnevaní cestujúci sa na internete podelili o svoje skúseností. Tvrdia, že im spoločnosť za túto službu naúčtovala až 21 libier (približne 24,5 eura). V opačnom prípade by si museli vystáť rad na letisku, píše sa v upozornení v aplikácii Ryanair, ktorú na sociálnej sieti X (Twitteri) zverejnila nahnevaná cestujúca.
„Kedy a prečo ste s tým začali? Musím sa teraz postaviť do radu a palubnú vstupenku si vyzdvihnúť na letisku?“ pýta sa jeden z cestujúcich.
„Všetci cestujúci Ryanairu môžu zaplatiť za rezervované miesto, ak si to želajú, alebo ak sa cestujúci chcú vyhnúť poplatku za miesto, môžu si vybrať náhodne pridelené miesto úplne zadarmo,“ uviedol hovorca írskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti.
Táto možnosť fungovala aj doposiaľ, zároveň však bolo možné vyhnúť sa poplatku a zvoliť si náhodný výber bezplatného sedadla. Cestujúci však tvrdenia spoločnosti popierajú. Viacerí z nich sa na sociálnych sieťach sťažovali, že ak si vybrali možnosť náhodne prideleného sedadla, dostali informáciu, že si budú musieť vyzdvihnúť papierový palubný lístok na letisku.
Poplatok pre posledných 20 cestujúcich
Podľa slov jedného zo zákazníkov sa má tento poplatok týkať iba posledných 20 cestujúcich. Túto informáciu mu údajne poskytli zamestnanci za priehradkou na letisku a podelili sa aj s tým, že ide o novinku, ktorá je v platnosti iba niekoľko dní.
Môžeme predpokladať, že ide o spôsob, ako zvýšiť tržby a zároveň si stále zachovať atraktívne nízku cenu pre cestujúcich, ktorí cestujú low-cost.