Novinka nadväzuje na pôvodné Pagani Imola, ktoré pred približne tromi rokmi vzdalo hold ikonickému talianskemu okruhu.
Automobilka Pagani si minulý rok na svoje 30. narodeniny dopriala úplne novú generáciu hyperšportu, ktorý má pokračovať v budovaní mena značky v štýle predchodcov. Na svetlo sveta sa tak dostal úchvatný výtvor Utopia, ktorého úlohou je nahradiť doterajšiu Huayru. Tá však stále úplne nekončí, čo najnovšie potvrdzuje nemenej zaujímavý počin pod názvom Imola Roadster. Talianska fabrika Horacia Paganiho totiž stále na slávnu Huayru úplne nezanevrela a predstavuje ju v extrémnej podobe.
Novinka nadväzuje na pôvodné Pagani Imola, ktoré pred približne tromi rokmi vzdalo hold ikonickému talianskemu okruhu, kde tragicky zahynul jeden z najslávnejších pilotov F1 Ayrton Senna. Tentokrát, ako už dodatok Roadster naznačuje, ide o karosárske vyhotovenie, ktoré nemá strechu.
Technici pre absenciu strechy, a teda nižšiu tuhosť karosérie, museli zapracovať na vystužení jednotlivých častí, zároveň prepracovali aj aerodynamiku – súčasťou prednej kapoty sú pritom naďalej povestné aerodynamické klapky, ktoré preslávili Huayru. Vďaka aktívnej aerodynamike a množstvu dodatočných prvkov tak dokáže hyperšport pri rýchlosti 280 km/h generovať prítlak až 600 kg. Nádherný skvost stojí na 20" diskoch vpredu a 21" vzadu, obuté sú v špičkových pneumatikách Pirelli P Zero Trofeo R.
Imola Roadster je pritom v kontexte doby doslova jednorožec – o pohon novinky sa stará 6-litrový motor V12, ktorý je bez akejkoľvek elektrifikácie a s výhradne zadnými kolesami je spárovaný cez 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku! Dvakrát preplňovaný agregát od AMG je navyše naladený až na výkon 625 kW/850 koní s krútiacim momentom 1 100 Nm, čo je ešte viac než v prípade prvotného kupé.
Azda ešte pozoruhodnejší je údaj o hmotnosti. Hyperšport s obrovským motorom váži len 1 260 kilogramov, za čo môže najmä použitie kompozitných materiálov (Carbo-Titanium HP62-G2 či Carbo-Triax HP62), ktoré sa používajú vo svete motošportu, ale aj špeciálny lak Acquarello Light, ktorý mal údajne ušetriť až 5 kilogramov. Aj napriek tomu, že Imola Roadster nemá strechu, nič mu nebráni v tom, aby dokázal uháňať rýchlosťou až 350 km/h.
Hyperšport s extrémnou aerodynamikou a dych berúcimi parametrami má automobilka v pláne vyrobiť v počte len 8 exemplárov. Cenu nepoznáme, no vzhľadom na to, že prvotné kupé stálo vyše 5-miliónov €, tu bude cenovka ešte o poznanie vyššia.