Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. novembra 2023 o 10:00
Čas čítania 1:23
Martin Mičuda

Toto Pagani je ako jednorožec zo starej školy. Má dvanásťvalec, 850 koní, sekvenčnú prevodovku a extrémnu aerodynamiku

Toto Pagani je ako jednorožec zo starej školy. Má dvanásťvalec, 850 koní, sekvenčnú prevodovku a extrémnu aerodynamiku
Zdroj: Pagani
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Novinka nadväzuje na pôvodné Pagani Imola, ktoré pred približne tromi rokmi vzdalo hold ikonickému talianskemu okruhu.

Automobilka Pagani si minulý rok na svoje 30. narodeniny dopriala úplne novú generáciu hyperšportu, ktorý má pokračovať v budovaní mena značky v štýle predchodcov. Na svetlo sveta sa tak dostal úchvatný výtvor Utopia, ktorého úlohou je nahradiť doterajšiu Huayru. Tá však stále úplne nekončí, čo najnovšie potvrdzuje nemenej zaujímavý počin pod názvom Imola Roadster. Talianska fabrika Horacia Paganiho totiž stále na slávnu Huayru úplne nezanevrela a predstavuje ju v extrémnej podobe.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40

Novinka nadväzuje na pôvodné Pagani Imola, ktoré pred približne tromi rokmi vzdalo hold ikonickému talianskemu okruhu, kde tragicky zahynul jeden z najslávnejších pilotov F1 Ayrton Senna. Tentokrát, ako už dodatok Roadster naznačuje, ide o karosárske vyhotovenie, ktoré nemá strechu.

Technici pre absenciu strechy, a teda nižšiu tuhosť karosérie, museli zapracovať na vystužení jednotlivých častí, zároveň prepracovali aj aerodynamiku – súčasťou prednej kapoty sú pritom naďalej povestné aerodynamické klapky, ktoré preslávili Huayru. Vďaka aktívnej aerodynamike a množstvu dodatočných prvkov tak dokáže hyperšport pri rýchlosti 280 km/h generovať prítlak až 600 kg. Nádherný skvost stojí na 20" diskoch vpredu a 21" vzadu, obuté sú v špičkových pneumatikách Pirelli P Zero Trofeo R.

Pagani, Imola Roadster, Huayra,Pagani, Imola Roadster, Huayra,Pagani, Imola Roadster, Huayra,Pagani, Imola Roadster, Huayra,
Zobraziť galériu
(4)

Imola Roadster je pritom v kontexte doby doslova jednorožec – o pohon novinky sa stará 6-litrový motor V12, ktorý je bez akejkoľvek elektrifikácie a s výhradne zadnými kolesami je spárovaný cez 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku! Dvakrát preplňovaný agregát od AMG je navyše naladený až na výkon 625 kW/850 koní s krútiacim momentom 1 100 Nm, čo je ešte viac než v prípade prvotného kupé.

Odporúčané
Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport 1. novembra 2020 o 16:40

Azda ešte pozoruhodnejší je údaj o hmotnosti. Hyperšport s obrovským motorom váži len 1 260 kilogramov, za čo môže najmä použitie kompozitných materiálov (Carbo-Titanium HP62-G2 či Carbo-Triax HP62), ktoré sa používajú vo svete motošportu, ale aj špeciálny lak Acquarello Light, ktorý mal údajne ušetriť až 5 kilogramov. Aj napriek tomu, že Imola Roadster nemá strechu, nič mu nebráni v tom, aby dokázal uháňať rýchlosťou až 350 km/h.

Hyperšport s extrémnou aerodynamikou a dych berúcimi parametrami má automobilka v pláne vyrobiť v počte len 8 exemplárov. Cenu nepoznáme, no vzhľadom na to, že prvotné kupé stálo vyše 5-miliónov €, tu bude cenovka ešte o poznanie vyššia. 

Pagani, Imola Roadster, Huayra,
Zdroj: Pagani
Domov
Zdieľať
Diskusia