Používateľom sa už v týchto dňoch po vstupe do aplikácie zobrazujú upozornenia, v ktorých si môžu zvoliť účet s reklamami alebo bez reklám.
Spoločnosť Meta, pod ktorú patria sociálne siete Facebook a Instagram, zavádza predplatné pre používateľov v Európe. Mesačný poplatok ľuďom umožní ich používanie bez akýchkoľvek reklám, uviedla Meta v stanovisku.
Používateľom sa už v týchto dňoch po vstupe do aplikácie zobrazujú upozornenia, v ktorých si môžu zvoliť účet s reklamami alebo bez reklám. Používateľom, ktorí si zvolia bezplatné používanie platforiem, sa budú aj naďalej zobrazovať reklamy.
„Aby sme vyhoveli vyvíjajúcim sa európskym predpisom, zavádzame novú možnosť predplatného v EÚ, EHP a vo Švajčiarsku. V novembri ponúkneme ľuďom, ktorí používajú Facebook alebo Instagram a bývajú v týchto regiónoch, možnosť pokračovať v používaní týchto prispôsobených služieb zdarma s reklamami alebo sa prihlásiť na odber, aby sa im reklamy prestali zobrazovať. Kým sú ľudia prihlásení na odber, ich informácie sa nebudú používať na reklamy,“ upresnila spoločnosť.
Mesačné predplatné sa bude pohybovať vo výške 9,99 € na webe alebo 12,99 € v aplikáciách operačných systémov iOS a Android. Do 1. marca 2024 sa bude jedno predplatné vzťahovať na všetky prepojené facebookové a instagramové účty v Centre účtov používateľa. Následne si bude spoločnosť Meta účtovať poplatok 6 € alebo 9 € za každý ďalšie konto v Centre účtov.