Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
18. októbra 2023 o 10:00
Čas čítania 1:12
Martin Mičuda

Vyšší výkon, väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nový infotainment. Volkswagen citeľne vylepšuje elektromobily ID.4 a ID.5

Vyšší výkon, väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nový infotainment. Volkswagen citeľne vylepšuje elektromobily ID.4 a ID.5
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Hoci nejde o facelift, zásadných zmien je viac než dosť.

Po tom, ako automobilky Škoda a Audi vylepšili svoje kompaktné elektromobily, s podobnými zmenami prichádzajú aj modely značky Volkswagen, konkrétne elektromobily ID.4 a ID.5. Nejde však o facelift, len akýsi update na nasledujúci modelový rok, ktorý so sebou prináša zlepšenia v oblasti pohonu či softvérových častí.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021 o 9:30

Najzásadnejšou novinkou je nový zadný elektromotor, ktorý má vyšší výkon – vyhotovenie Pro s výhradne zadným pohonom prejde z 204 koní až na 210 kW/286 koní. Zlepšili aj efektivitu pohonného ústrojenstva a tým predĺžili dojazd – po novom už 550 až 556 kilometrov. Identický výkon má aj základná verzia s pohonom oboch náprav (Pro 4Motion), kde výkon 210 kW/286 vytvárajú motory na prednej aj zadnej náprave. Výkon najsilnejšieho variantu GTX vzrástol z 220 kW/299 koní na 250 kW/340 koní.

Volkswagen, VW, ID.4, ID.5,Volkswagen, VW, ID.4, ID.5,Volkswagen, VW, ID.4, ID.5,Volkswagen, VW, ID.4, ID.5,
Zobraziť galériu
(13)

Kľúčovou novinkou je aj podpora rýchlejšieho nabíjania pri verziách s pohonom oboch náprav, keďže maximálny nabíjací výkon vzrástol zo 135 kW až na 175 kW. Za ideálnych podmienok je tak možné v priebehu 10-minútového nabíjania získať dojazd 178 kilometrov. Verzie s pohonom výlučne zadných kolies majú naďalej nezmenený maximálny nabíjací výkon 135 kW.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021 o 14:30

Jemnou kalibráciou prešiel následne podvozok, ktorý má sľubovať väčší komfort, no súčasne má lepšie zvládať aj dynamickejšiu jazdu. Volkswagen vylepšil aj interiér. Centrom palubovky totiž po novom môže byť väčší, až 12,9" displej, ktorý navyše dostal novú generáciu infotainmentu. Tá súvisí aj s novým rozložením ovládacích prvkov, keďže doterajšia lišta na vyvolanie hlavných funkcií pod displejom zmizla a nahradili ju nové tlačidlá priamo na obrazovke.

Základné nastavenia ventilácie majú tak svoje osobitné tlačidlá, ktoré sú vždy v spodnej lište displeja, navyše bez dodatočných klikov je možné aktivovať už aj vyhrievanie sedadiel. Celý systém má byť rýchlejší, plynulejší a má ponúknuť väčšiu mieru individualizácie. I keď nový modelový rok pre modely ID.4 a ID.5 so sebou prinesie až nečakane veľké množstvo noviniek a vylepšení, na výsledných cenách sa to neprejaví.

Volkswagen, VW, ID.4, ID.5,
Zdroj: Volkswagen
Domov
Zdieľať
Diskusia