RAM plánuje vyrobiť len 4 000 exemplárov, základná cena pritom štartuje na sume 117 625 dolárov.
Automobilka RAM svojho času pomerne prekvapivo vypálila rybník značke Ford. Jej brutálny model F-150 Raptor bol totiž dlhé roky neohrozeným druhom vo svojej triede. V roku 2020 však RAM ako blesk z jasného neba predstavil extrémnu verziu svojho pick-upu, ktorým slávny Raptor zatienil. Úplne nový model 1500 TRX totiž dostal pod kapotu 6,2-litrový osemvalec s kompresorom z modelu Hellcat, pričom výkonom vyše 700 koní poriadne zavaril Fordu, ktorý dokonca vtedy do najnovšieho Raptora montoval len šesťvalec.
Pred niekoľkými dňami však Ford predstavil vynovenú podobu modelového radu F-150, v rámci ktorej došlo aj k navýšeniu výkonu pre vrcholnú verziu Raptor R, zatiaľ čo RAM práve ohlásil koniec verzie 1500 TRX. Americký výrobca totiž v decembri uzavrie produkciu svojho najbrutálnejšieho pick-upu, s koncom tohto roka sa tak skončí aj púť úhlavného rivala modelu Raptor. RAM si pri tejto príležitosti pripravil špeciálne vyhotovenie s príznačným dodatkom Final Edition, ktorý ide ruka v ruke so skutočnosťou, že značky Dodge aj RAM chystajú v rámci koncernu Stellantis koniec slávnych motorov V8. Tak ako sme sa tento rok dozvedeli o konci osemvalcových verzií modelov Charger či Challenger, tak obdobný osud postihne aj pick-up 1500 TRX.
Pointou posledného vyhotovenia tak bude práve kompresorom preplňovaný 6,2-litrový osemvalec HEMI, ktorý naďalej poskytne výkon úctyhodných 523 kW/712 koní a krútiaci moment 880 Nm. O prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 8-stupňová automatická prevodovka. Aj napriek tomu, že ide o mohutný kolos, V8-čka dokáže TRX-ko dať až prekvapivo do pozoru – akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá len 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je z bezpečnostných dôvodov obmedzená na 190 km/h. Rýchlostné parametre tak ostali vzhľadom na rovnaký výkon tiež nezmenené.
Poznávacím znakom Final Edition sú však 3 špecifické odtiene karosérie – Delmonico Red, Night Eagle Blue a Harvest Sunrise, ktorým sekunduje nový polep po bokoch korby. TRX následne stojí na diskoch v titánovom odtieni, zatiaľ čo v interiéri evidujeme nové čalúnenie s prešívaním Patina. Estetickou zmenou prešli aj až v ôsmich smeroch nastaviteľné športové sedadlá, ktoré majú nové logo TRX, pribudli karbónové dekóry, semišové plochy vo výplni dverí a špeciálna plaketa so sériovým číslom edície na stredovej konzole.
Final Edition navyše predstavuje prakticky plnú výbavu, ktorá zahŕňa napríklad aj audio sústavu Harman Kardon s 19 reproduktormi, digitálne vnútorné spätné zrkadlo, head-up displej či adaptívny tempomat. RAM plánuje vyrobiť len 4 000 exemplárov, základná cena pritom štartuje na čiastke 117 625 dolárov.