Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš poslednú stranu článku:
Si tím Sophie alebo tím Joe? Ako celebrity dokážu ovplyvniť, ako vnímaš ich rozchod, a prečo im to Tiktok kazí

Tieto správy majú z pohľadu PR pomôcť Jonasovi, no ukazuje sa, že fanúšikovia nie sú naivní a v debatách o rozvodoch sú už dosť zbehlí. Dokonca už aj HBO zdanlivo vyjadrilo podporu kráľovnej zo severu. Scéna z Game of Thrones je takmer určite len reklamná kampaň, keďže jej meno je momentálne všade, no fanúšikovia si to už vyložili po svojom.

Turnerovej tábor sa rozrastá aj preto, že na rozdiel od svojho manžela mlčí (a mlčí aj jej okolie). Jonas a jeho tím sa, naopak, snažia názor verejnosti ovplyvňovať a na to ľudia reagujú negatívne. 

@thoughtswgracie #stitch with @Max #max #hbomax #hbo #queeninthenorth #sansastark #gameofthrones #got #housestark #sophieturner #joejonas #Popculture #thoughtswgracie #kerusso#popcultureanalysis #popculturenews #popculturemedia #popculturetiktok #marketing #marketingdigital#fyp #foryoupage #celebrity #celebritytiktok #celebritynews #celebrityanalysis #celebrityrelationship#greenscreen ♬ original sound - kerusso

Mladých ľudí, a to najmä gen Z vyrastajúcu na algoritmoch hnevajú pokusy oblbnúť ich starými PR trikmi. Strnulý príspevok na Instagrame ešte prijmú, ale bulvárne titulky s nepotvrdenými informáciami ich vytáčajú.

(NOT) Very much in love

Ako píše aj Rebecca Jennings pre Vox, ľudia už dnes vedia, ako to s celebritami chodí. Vedia, že si objednajú fotky toho, ako sa prechádzajú s deťmi (oh, aký starostlivý otec!). Že vytiahnu fotky z nejakej „inkriminujúcej“ noci, odvedú pozornosť niekam inam, naplánujú si publikovanie správ tak, aby sa stratili v hluku politického a spoločenského diania.

Celebritná tiktokerka Shannon McNamara (@fluentlyforward) sa na sociálnej sieti venuje rozboru toho, ako funguje PR a krízová komunikácia pri celebritách. Vo svojich videách vysvetľuje napríklad to, že zdroj blízky danej celebrite je často tá celebrita samotná. Followerov naučila, že takéto celebritné bomby sa vypúšťajú v piatok, keď sa to v hluku správ a pred odchodom redakcie a aj čitateľov na víkendové aktivity stratí. Podľa jej videí si môžeš všimnúť, že celebrity používajú aj akýsi PR jazyk, napríklad „very much in love“ (v preklade skutočne veľmi zaľúbení) mimo kontextu krízy vo vzťahu ani nenájdeš v iných článkoch. 

Podobne vysvetľuje PR jazyk aj špecialistka na krízovú komunikáciu Molly McPherson (@mollybmcpherson), ktorá rada upozorňuje na slovo „amicably“ (priateľsky). Nikdy to podľa nej v takom vzťahu priateľské nie je, to slovo používajú celebrity, ktoré sú totálne na nože a len si chcú udržať dekórum v médiách.

Aj vďaka ich obsahu teda majú ľudia úplne iný pohľad na komunikáciu zo strany budúcich bývalých manželov. Kedysi by antikampaň v bulvári možno aj zabrala. Dnes sú však sociálne siete plné expertov na krízovú komunikáciu, reportérov, ktorí sa dlhodobo venujú celebritám, aj amatérskych komentátorov internetovej kultúry, ktorí majú hneď poruke záznamy starých rozhovorov a využívajú ich ako dôkazy vo svojej súkromnej investigatíve.

Fanúšikovia študujú, kto kedy nemal na ruke prsteň, ako sa tváril, čo mal na sebe oblečené, či dokonca to, aké príspevky lajkuje a koho sleduje na sociálnych sieťach. 

V predchádzajúcich desaťročiach boli celebrity, ich publicisti a ich právnici zvyknutí na súkromie a kontrolu, keď riadili tradičné médiá. Sociálne siete prevrátili tento model hore nohami. Verejnosť má moc formovať a kontrolovať naratív,“ vraví McPherson pre Vox. Podľa nich snaha vykresliť Jonasa ako obeť v tomto rozvode bola akurát tak nešikovná a nikto tomu neuveril.

@devotedly.yours Replying to @Summer Black Joe Jonas was plotting this whole time and you can’t convince me otherwise. Sophie Turner filed one legal document to take the kids back to their home and suddenly she’s the bad guy? How sway?! #sophieturner #joejonas ♬ original sound - Nuha

Časť tých, ktorí si kedysi o celebritných rozvodoch iba čítali, dnes aktívne tvorí obsah. Zvedavosť prerástla do chuti zdieľať svoj pohľad na vec a do istej miery môžeme povedať, že rozvody prominentov ľudí zaujímajú, lebo ľudí baví riešiť prípady. Zbierajú dôkazy, pristupujú k tomu ako ku skladačke a zisťujú, komu sa dá alebo nedá veriť. Občas to preženú a prerastie to až do konšpirácií ako v prípade Depp vs. Amber

Či sa to stane aj dvojici Turner a Jonas, ešte nevieme. No je jasné, že záujem o celebritné rozvody neurčuje len empatia – všetci vieme, že rozvody sú bolestivé. Za tým, že sa ľudia nevedia nabažiť takého obsahu, je aj fanúšikovská vernosť, posadnutosť riešením nevyriešeného prípadu či obyčajná zvedavosť podporená algoritmami sociálnych sietí.

Čítaj na predchádzajúcej strane
Dočítal si celý článok
Strana 2 z 2
Domov
Zdieľať
Diskusia