Budúce GTI vychádza zo štúdie ID. 2all, ktoré dostalo množstvo športových atribútov.
Rodina elektrických modelov ID značky Volkswagen je už v súčasnosti naozaj široká. Či už ide o malé mestské ID.3 rodinné SUV ID.5, luxusný liftback ID.7, či veľkopriestorový ID.Buzz, fanúšik značky si má naozaj z čoho vyberať. Tým sa to však ani zďaleka nekončí, pretože aj Volkswagen chce osloviť klientelu, ktorá prahne po ostrejšie ladených modeloch. Na autosalóne v Mníchove nám tak servíruje ochutnávku ikonického modelu GTI budúcnosti. Vychádza z nedávno prezentovanej štúdie ID. 2all, nesie názov ID. GTI Concept a vyzerá fantasticky.
Bolo len otázkou času, kedy Volkswagen vyrukuje s modelom tohto druhu, keďže segment ostrých hatchbackov má v radoch značky takmer 50-ročnú históriu. Nemci tak na túto triedu nechcú zanevrieť ani v dobe elektrickej, ba čo viac chcú, v tejto tradícii pokračovať vo veľkom štýle. V zmysle označenia ID. GTI Concept je zrejmé, že zatiaľ ešte nejde o sériovú podobu, tá však nemá byť veľmi ďaleko od predstaveného konceptu.
Ten okorenil chystaný model ID. 2all o viaceré športové atribúty, ktoré mu dodávajú agresívnejší výzor – dynamickejšie tvarovaný nárazník s otvorom v spodnej časti a dodatočnými LED svetlami po stranách, efektné disky v štýle prvého Golfu GTI, rozšírené blatníky či výrazný strešný spojler a difúzor.
Samozrejme, nemôžu chýbať červené detaily a plakety GTI, v porovnaní s klasickým ID. 2all sa vyhotovenie GTI pýši aj zaujímavejšou grafikou svetiel. Ďalšie vizuálne korenie pridáva Volkswagen aj do interiéru, ktorý sa nesie v športovej tematike. Produkčný model tak pravdepodobne dostane tradičné kárované čalúnenie športových sedadiel, pribudnú ozdobné plakety, červené prvky či zaujímavejšia grafika na obrazovkách.
Automobilka pritom dodáva, že písmeno I v názve už nebude reprezentovať pojem „injection“ ako doposiaľ, ale skôr „intelligence“. Volkswagen tak síce pred pár rokmi prišiel s označením GTX pre športovo ladené elektromobily, táto skratka však ostane len pre modely s pohonom všetkých štyroch kolies, zatiaľ čo slávne označenie GTI prežije a dostane sa aj medzi elektromobily.
Chystaný elektrický hot-hatch pritom svojimi rozmermi (4 104 × 1 804 × 1 499 mm) zapadne medzi Polo a Golf, čím sa automobilka snaží odkázať na prvé generácie modelov GTI. Ako býva pritom zvykom, aj elektrické GTI ponúkne výhradne predný pohon, na jeho presné parametre si však musíme ešte počkať. No už teraz vieme, že koncept sa chystá pretaviť do sériovej podoby, ktorá príde približne rok po klasickom ID. 2all, ktoré chystá automobilka uviesť na trh v roku 2025.