Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. marca 2023 o 17:30
Čas čítania 1:15
Martin Mičuda

Elektrické ID.2all má stať menej ako 25-tisíc € a zaručiť dojazd 450 km

Elektrické ID.2all má stať menej ako 25-tisíc € a zaručiť dojazd 450 km
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

ID.2all reprezentuje novú éru značky, a to či z vizuálnej alebo technickej stránky.

Volkswagen posledné roky neraz naznačil, že pracuje na úplne novom elektromobile, ktorý má nadviazať na históriu značky a zaradiť sa medzi jej najdôležitejšie modely. Hoci totiž príde s výhradne elektrickým pohonom, jeho cenovka má podliezť hranicu 25-tisíc €, čím skutočne možno hovoriť o ľudovom vozidle medzi elektromobilmi. Nakoniec to nebude malý crossover ID.Life, ale na pohľad oveľa atraktívnejší model s pracovným názvom ID.2all.

Odporúčané
Vyskúšali sme najrýchlejšie nové auto za 40-tisíc €. Aký je 310-koňový Leon Sportstourer od Cupry? Vyskúšali sme najrýchlejšie nové auto za 40-tisíc €. Aký je 310-koňový Leon Sportstourer od Cupry? 25. mája 2021 o 14:30

Novinka, ktorú Volkswagen zatiaľ predstavuje ako koncept, stojí na úplne novej platforme MEB Entry. Svojím vzhľadom, predovšetkým tvarom C-stĺpika odkazuje na ikonický model Golf, ID.2all pritom reprezentuje nový dizajnový jazyk značky, ktorý ju bude sprevádzať nasledujúce roky. Vydarené krivky umocňujú krátke previsy, čisté plochy a prepojené iQ.Light Matrix-LED svetlá na oboch koncoch. Dĺžka 4 050 milimetrov naznačuje, že ID.2all je veľkostne na úrovni Pola, svojou vnútornou priestorovou ponukou má však atakovať Golf.

Volkswagen, ID.2all,
Zdroj: Volkswagen

Dôkazom toho je batožinový priestor, ktorý s veľkosťou až 490 litrov prekonáva aj samotný Golf (380 litrov). Nové smerovanie naznačuje aj veľmi moderná a minimalisticky navrhnutá palubná doska. Jej základom sú dva displeje s úplne novou generáciou infotainmentu, zaujme však aj volant či početne zastúpené náladové osvetlenie. Hoci zatiaľ ide len o koncept, ako exteriér, tak interiér pôsobí do väčšinovej miery v podobe, akú uvidíme v sérii. Spustenie produkcie je naplánované na rok 2025, na trh by sa mala novinka dostať najneskôr v roku 2026.

Odporúčané
Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony 10. apríla 2021 o 9:30

Poháňaná je výhradne predná náprava, kde v závislosti od verzie bude elektromotor s výkonom až 166 kW/226 koní. O veľkosti batérie nás Volkswagen zatiaľ neinformuje, uvádza len, že na rýchlonabíjačke sa z 10 na 80 percent nabije za 20 minút. Dojazd v zmysle metodiky WLTP má byť pritom na úrovni okolo 450 km, čo v segmente takých malých elektromobilov vyzerá veľmi sľubne.

Aká bude realita a či sa Volkswagenu naozaj podarí podliezť hranicu 25-tisíc €, uvidíme v momente, keď spoznáme sériové vyhotovenie. Automobilka sa navyše netají tým, že pracuje aj na elektromobile s cenovkou pod 20-tisíc €.

Volkswagen, ID.2all,Volkswagen, ID.2all,Volkswagen, ID.2all,Volkswagen, ID.2all,
Zobraziť galériu
(8)
Domov
Zdieľať
Diskusia