Aj tak sa dá zhrnúť august na trhu s krásou. Do arény vstúpil nový luxusný hráč Prada a trend spájania skincare a mejkapu sa jednoznačne drží na výslní. Toto sú beauty novinky, ktoré nás zaujali.
Každý týždeň kozmetické značky predstavia toľko noviniek, až sa ti z toho točí hlava? Ako sa má človek rozhodnúť, čo sa oplatí vyskúšať a čo je totálna blbosť? Náš beauty tím je tu práve preto, aby ti pomohol v oblasti biznisu s krásou. Prehrabeme sa priemernými (a predraženými) produktmi, skontrolujeme, či tvrdenia o látkach alebo produktoch naozaj sedia s vedeckými poznatkami, a skúšame veci na vlastnej koži, aby sme ti ich s čistým svedomím mohli predstaviť a odporučiť.
Raz mesačne preto na Refresheri vychádza Beauty Drop, v ktorom predstavujeme najzaujímavejšie novinky zo sveta krásy. Bez ohľadu na to, či sa považuješ za skintelektuálku alebo s kozmetikou len začínaš, tu vždy nájdeš veci, ktoré ti padnú vhod. Vyberáme skincare, makeup, ale aj produkty na vlasy či parfumy.
O biznise s krásou píšeme nezávisle a kriticky. Pomôžeme ti zorientovať sa v nových trendoch, s pomocou odborníkov overujeme hacky aj nové produkty skôr, ako ti ich odporučíme, a prinášame ti aj reportáže z rôznych procedúr. Ak chceš našu tvorbu podporiť, pridaj sa do klubu Refresher+.
1. Po desiatich rokoch ikonická značka prináša nový makeup
MAC Cosmetics je stálicou v nejednej súprave profesionálnych vizážistov. Nový tekutý makeup však nepredstavili už celú dekádu. Aj preto sa ich novinka Studio Radiance Serum Powered Foundation stretla s radostným prijatím. Je to hybridná kozmetika, spája starostlivosť o pleť so stredným krytím, hydratuje, maskuje rozšírené póry, pokožku chráni pred vonkajšími vplyvmi a navyše sľubuje celodennú výdrž. Novinka je dostupná v 56 odtieňoch.
Cena: 42 €
2. Plné pery na jeseň aj bez ihiel?
Cenovo dostupná značka The Inkey List predstavila peptidový balzam na pery s vyplňujúcim efektom. Ich interné klinické testovanie potvrdilo, že po 4 týždňoch používania mali účastníci naozaj plnšie pery, okrem toho balzam hydratuje a aj pomáha zahojiť suché a poškodené pery.
Cena: 12 €
3. Konečne môžeš mať tvár ako Ariana Grande...
... pretože jej značka REM beauty predstavila svoj prvý tekutý makeup. Takisto naskočila na vlnu miešania skincare a makeupu, keďže tento produkt sľubuje zvýšenú hydratáciu, zdravšiu kožnú bariéru, ktorá sa menej mastí, a stredné, prirodzene matné krytie, ktoré sa dá vrstviť. Ariana sa s tým neonačila a rovno predstavila makeup v 60 odtieňoch.
Cena: 32 €
4. Obočie na mieste po celý deň
Selena Gomez svojim fanúšikom sľubovala produkt na obočie už veľmi dlho a z jej Tiktoku bolo jasné, že najnovším prírastkom do jej značky Rare Beauty tak bude práve niečo na obočie. Zvolila fixačný gél, ktorý chĺpky rozčeše a udrží na mieste celý deň. Je vodoodolný a aj priehľadný, takže sa hodí na každé obočie.
Cena: 15 €
5. Diabol nosí Pradu (aj na tvári)
Svoj debut v biznise s krásou v auguste oslávila módna značka Prada. Taliansky label doteraz ponúkal len parfumy, no nedávno uviedol na trh dva nové kozmetické rady: Prada Skin a Prada Color. Oba sú navrhnuté tak, aby sa dali znovu naplniť (refill je zvyčajne lacnejší), a vyvinula ich skupina L’Oréal.
Nová skrášľovacia línia obsahuje všetko, čo budeš potrebovať: krémy a séra s cenovkami až do 410 €, štetce, rúže, očné tiene či makeup. Či sa s takými cenami uchytí, ukáže až čas, no napríklad značkám Dior a Chanel sa podarilo v beauty biznise etablovať.
6. Hladká a zjednotená pleť do vrecka
Fenty Beauty má nový beauty drop prakticky každý týždeň. V lete nás značka zasypala všeličím vrátane limitovaných farieb svojich kultových produktov. Tentoraz pribudol ľahký makeup v tyčinke, pevná verzia k existujúcemu makeupu Eaze Drop Blurring Skin Tint. Ľahko sa nanáša, rozotrieš ho aj prstami cestou do školy či do práce a okrem prirodzene matného finišu zrejme oceníš aj efekt menej viditeľných pórov a nedokonalostí.
Cena: 35 €
7. Kruhy pod očami? Kde?
Lady Gaga nás konečne požehnala aj korektorom. Ak máš skúsenosť s jej tekutým makeupom, tak Triclone Skin Tech Concealer je pre teba. Je hydratujúci, takže nebude pod očami vysušovať a zbytočne zvýrazňovať ryhy. Okrem toho pomáha zmierniť opuch pod očami a rozjasňuje. Má stredné krytie, niekoľko skincare ingrediencií a je dostupný v 31 odtieňoch.
Cena: 37 €
8. Dovidenia, akné, nemusíš sa vracať
Hot novinka z leta 2023 je sprej a sprchovací gél značky Nécessaire. Oba produkty sú zamerané na akné na tele, obsahujú všetko, čo preukázateľne pomáha proti vyrážkam: kyselina salicylová lieči a predchádza akné, zinok reguluje tvorbu kožného mazu a niacínamid pomáha redukovať škvrny po akné. Sprej má 360° rozprašovač na ľahkú aplikáciu.
Cena: 35 €
9. Chlorofyl na boj so škvrnami na koži
Asi najhoršia vec, čo sa citlivej pokožke môže stať, je pokúšať sa bojovať s pigmentovými škvrnami a inými nedokonalosťami. Typické a overené ingrediencie pokožka nemusí tolerovať. Aj preto Cocokind predstavil rozjasňujúce sérum založené na chlorofyle, s 1-percentným alfa arbutínom, koreňom sladkého drievka a pantenolom. Upokojuje, postupne zbavuje škvŕn, a keďže je sérum zelené, ešte ti aj pomôže stiahnuť začervenanie.
Cena: 18 €
10. Urob si kozmetickú procedúru doma
Táto silná a rýchla domáca pleťová maska rozjasňuje, viditeľne redukuje jemné linky, vrásky a póry a zlepšuje jasnosť pleti už za päť minút. Obsahuje silnú koncentráciu BHA, PHA a AHA kyselín (až 25 %, jedna z najvyšších na trhu), ktoré pomôžu odstrániť odumreté kožné bunky a rozjasniť pleť. Vhodná pár dní pred dôležitým podujatím.
Cena: 58 €
11. Céčko, ktoré má možnosť ovládnuť svet
Značka Beauty of Joseon nás už raz mala v hrsti. Internet vybuchol nadšením pre jej SPF s 30 % obsahom extraktu z ryže. Je možné, že jej nový produkt Light On Serum: Centella + Vita C si takisto získa verných fanúšikov. Ide o rozjasňujúce sérum s 10 % koncentráciou stabilnej formy vitamínu C a s Centellou asiaticou (známou ako cica alebo v slovenčine pupočník ázijský). Pokožku chráni a upokojuje, pravidelným používaním zjednocuje aj tón pleti.
Cena: 15 €