Úplne nový elektromobil od Mini klope na dvere.
Britská automobilka Mini sa chystá už približne o mesiac predstaviť úplne novú generáciu ikonického modelu Cooper, ktorý staví výlučne na elektrický pohon. Medzičasom už vieme, že hneď v úvode predaja budú k dispozícii dve výkonnostné verzie.
Základný Cooper E dostane batériu s kapacitou 40,7 kWh a výkonom 135 kW/184 koní, zatiaľ čo silnejšia verzia Cooper SE ponúkne 54,2 kWh akumulátor a výkon až 160 kW/218 koní. Automobilka prezradila už aj to, že nová generácia vznikne výhradne v 3-dverovej karosérii, pričom jej dĺžka má predstavovať 3 860 milimetrov.
To, ako bude vyzerať exteriér, nie je ešte oficiálnou cestou známe, hoci uniknuté fotografie naznačili, že medzigeneračne sa toho zmení relatívne veľa. Najnovšie nám však Mini ukázalo interiér s minimalistickým dizajnom, ktorý má byť modernou interpretáciou pôvodného modelu z roku 1959.
Okrem veľmi čistých línií a nového volantu s tlačidlami odkazujúcimi na súčasné modely BMW sme svedkami zásadnej zmeny v oblasti multimediálneho systému. Centrom palubnej dosky bude v zmysle tradícií veľký okrúhly OLED displej s priemerom až 240 milimetrov a tenkým okrajom, ktorý súčasne nahradí aj pôvodné budíky za volantom.
Displej bol navrhnutý tak, aby ho mohol používať v rovnakej miere vodič aj spolujazdec. Jeho vnútro tvorí rozhranie Mini Operating System 9, ktoré vyniká emocionálne pútavým dizajnom špecifickým pre značku MINI s prispôsobením na dotykové ovládanie. Pochádza z vlastného vývoja spoločnosti BMW Group a prvýkrát využíva softvérový balík Android Open Source Project.
Systém ponúkne až 8 režimov Mini Experience. Tie poskytnú zážitok z jazdy prostredníctvom zladeného využitia svetla, vzhľadu používateľského rozhrania, nastavení pohonu a zvuku. Voliteľný svetelný projektor na zadnej strane pritom zaplaví celú palubnú dosku farbami a vzormi, ktoré zodpovedajú práve zvolenému režimu. V zmysle zvoleného režimu sa navyše prispôsobí aj farba a štýl zobrazenia na head-up displeji, ktorý poslúži ako primárna obrazovka pre vodiča. Vskutku prekvapivé však je, že Mini aj tentoraz siahne len po riešení, keď je obraz premietaný na výsuvné sklíčko a nie čelné okno.
Automobilka upriamuje pozornosť aj na zvukovú stránku nového systému. Okrem nových zvučiek či informačných a výstražných signálov bude systém vedieť simulovať aj zvuky jazdy, a to hneď vo viacerých podobách. Grafické rozhranie infotainmentu ponúkne možnosť rozdelenia obrazovky, viacerých úplne odlišných štýlov zobrazenia či prvky rozšírenej reality v rámci aktivovanej navigácie – vodič si vyberie z rôznych návrhov máp a možností vizualizácie s 3D budovami. Plánovanie trasy bude pritom optimalizované na potreby nabíjania.