Barbie aj Oppenheimer sa pobili, zvíťazili, a prehral Tom Cruise.
Analytici a odborníci pred týždňom predpokladali, že Oppenheimer zarobí v USA a v Kanade 50 miliónov dolárov a celosvetovo 100 miliónov dolárov. Tržby z USA a Kanady predstavujú takzvaný domestic box office, ktorý je najdôležitejší, keďže hollywoodske štúdiá dostávajú najväčší podiel z kinotržieb práve od kín z týchto krajín. Pred premiérou toto číslo navyšovali, ale ani tie najoptimistickejšie predpovede nečakali, že filmu sa bude dariť až tak veľmi.
Oppenheimer od štúdia Universal totiž nakoniec zarobil 80 miliónov v USA a Kanade a ďalších 93 miliónov v zahraničí, takže celosvetovo má na konte 173 miliónov dolárov, čo je takmer dvojnásobok toho, čo odborníci pôvodne predpokladali.
Konverzačná dráma Christophera Nolana bude útočiť na Oscary a v kinách prekonala všetky očakávania. Vzhľadom na jej dĺžku (film má tri hodiny) a náročnú, depresívnu tému, sa dá očakávať, že tržby snímky postupne poľavia.
To sa však nedá povedať o komédii Barbie, na ktorú budú diváci chodiť ešte dlhé týždne a mesiace. Počas premiérového víkendu zarobil film v USA a v Kanade 155 miliónov dolárov, čo je najväčší premiérový víkend v celom roku (rekord predtým držal animovaný Super Mario so 146 miliónmi). Odborníci pritom pôvodne očakávali, že snímka nezarobí viac ako 110 miliónov dolárov.
Celosvetovo snímka zarobila 337 miliónov dolárov. Na porovnanie, komiksovka Flash od rovnakého štúdia (Warner Bros.) takéto tržby nedosiahla ani mesiac po premiére (momentálne má na konte 267 miliónov dolárov a zrejme nepresiahne ani hranicu 300 miliónov dolárov).
Barbie nezaznamenala len najväčší „opening weekend“ tohto roka, ale aj najlepší premiérový víkend pre film režírovaný ženskou režisérkou. Nijaká iná žena v USA a v Kanade nevydala počas premiérového víkendu úspešnejší film ako Greta Gerwig (The Little Women).
Oba filmy sú nesmierne úspešné. Avšak, kde sa dvaja bili (a obaja zvíťazili), tretí prehral. Tom Cruise doplatil na hype sprevádzajúci udalosť Barbenheimer a tržby jeho skvelého akčného filmu Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One sa v USA a Kanade oproti minulému týždňu prepadli o 64 %, čo je najhorší prepad oproti premiére v celej sérii.
Ethan Hunt má obrovskú konkurenciu, ktorá požiera podstatnú časť jeho potenciálnych tržieb. Štúdio Paramount si pri plánovaní dátumu premiéry pokračovania (momentálne ho plánujú vydať budúci rok) dá väčší pozor. Posledná „misia“ má zatiaľ celosvetovo na konte 370 miliónov dolárov.