Japonská automobilka pokračuje v predstavovaní nových modelov.
Po novom LBX prichádza na rad novinka z opačného konca ponuky – obrovské SUV s názvom TX. S celkovou dĺžkou 5 159 milimetrov prekonáva aj predĺžené staršie RX L, ktoré nahrádza. Rovnako ako menšie modely NX či RX, aj TX stojí na platforme GA-K, ktorá je však prispôsobená na väčšie a ťažšie vozidlo.
Z vizuálnej stránky evidujeme najmä vpredu konzervatívnejší dizajn, v rámci ktorého je maska integrovaná pomerne nenápadne do nárazníka. Z bočného profilu TX prezradí, že ide o technického súrodenca Toyota Grand Highlinder, zatiaľ čo vzadu sú elegantné, navzájom prepojené koncové svetlá. Silnou stránkou veľkého SUV je veľkopriestorová kabína – štandardom je 7-miestna konfigurácia interiéru s kufrom, ktorý má objem 569 litrov alebo luxusnejší derivát s dvomi osobitnými kreslami v strednom rade.
Interiér je v tradičnom štýle značky, čoho dôkazom sú 12,3" digitálne budíky s prepracovanou grafikou, zatiaľ čo displej multimediálneho prostredia má až 14". Súčasťou výbavy je head-up displej, až 21 reproduktorov audio sústavy Mark Levinson. Podpora funkcií Apple CarPlay a Android Auto je už samozrejmosť.
Na výber budú tri motorické verzie – TX 350, 500h a 55. Prvé dve vyhotovenia poháňa 2,4-litrový benzínový štvorvalec, výkon je pritom na úrovni 205 kW/279 koní a 430 Nm, respektíve v druhom, hybridnom variante až 273 kW/371 koní a 554 Nm. V základnej verzii je pritom na výber náhon výhradne predných kolies alebo pohon oboch náprav. O sprevodovanie sa stará 8-stupňový automat, hybrid TX 500h sa však spolieha na 6-stupňový automat.
Vrchol v ponuke zastrešuje plug-in hybrid TX 55, ktorý sa spolieha na 3,5-litrový šesťvalec. Výkon celej sústavy je až 302 kW/410 koní, v tomto prípade však Lexus použil CVT prevodovku. Zlepšiť obratnosť v zákrutách a súčasne uľahčiť aj parkovanie má systém riadenej zadnej nápravy. Cenové relácie automobilka zatiaľ nezverejnila.