Z portfólia prekvapivo nevypadla naftová jednotka, Renault však najviac spomína najsilnejší variant, ktorým je full-hybrid.
Renault Clio je dlhé desaťročia etablovaný zástupca malých áut a patrí medzi najpredávanejšie vozidlá v Európe. Aj preto sa výrobca v rámci modernizácie aktuálnej 5. generácie rozhodol priniesť väčšie zmeny a množstvo vylepšení. To, že nejde o žiadny drobný facelift, napovedia aj zásadnejšie prerobené exteriérové krivky. Clio má viac hrán, má novú masku aj logo, výraznejšie tvarovaný predný nárazník a úplne inak vytvarované svetlomety.
Tie sú už v základe tvorené full-LED technológiou, ich doposiaľ tradičný céčkový svetelný pás zasahujúci do nárazníka zmizol a nahradili ho horizontálne orientované LED segmenty. Clio tak pôsobí dynamickejším a prísnejším dojmom. Prepracovaný je aj zadný nárazník, koncové LED svetlá, do ponuky sa dostali nové odtiene karosérie a viaceré nové dizajny diskov kolies. Úplnou novinkou je stupeň výbavy Esprit Alpine, ktorý nahrádza doterajší RS Line, vyznačovať sa bude športovejšími prvkami výbavy a doplnkami, ktoré majú umocniť atraktívnejší vzhľad.
V interiéri už toľko dizajnových zmien nie je, Renault ponúka nový výber dekórov či kvalitnejších a udržateľných materiálov. Z kokpitu sa vytráca koža, ktorú nahrádza materiál TEP – ide o polyesterové vlákna, ktoré vytvorili bio procesom. Prítomnosť recyklovaných materiálov dopĺňa plejáda modernejších asistenčných systémov (dokopy ich je až 20), 360-stupňová kamera či vylepšené displeje.
Za volantom s novým logom sú digitálne budíky, ktoré majú v závislosti od výbavy 7 až 10", zatiaľ čo uprostred palubnej dosky je na výšku orientovaný displej infotainmentu Renault Easy Link s veľkosťou 7, respektíve 9,3". Multimediálne prostredie po novom podporuje bezdrôtovú komunikáciu funkcií Apple CarPlay a Android Auto. Panel ventilácie ostáva naďalej verný fyzickému riešeniu s integrovanými displejmi priamo v otočných ovládačoch.
Základným motorom je atmosférický trojvalec SCe a jeho preplňovaná alternatíva TCe. Tá môže byť aj v LPG verzii s dvoma nádržami a dojazdom až 1 000 km. Z portfólia prekvapivo nevypadla naftová jednotka, Renault však najviac spomína najsilnejší variant, ktorým je full-hybrid.
- SCe 65 – 1.0 R3, 48 kW/65 koní a 95 Nm, 5-st. manuál
- TCe 90 – 1.0 R3, 66 kW/90 koní a 160 Nm, 6-st. manuál
- TCe 100 LPG – 1.0 R3, 74 kW/100 koní a 170 Nm, 6-st. manuál
- Blue dCi 100 – 1.5 R4, 74 kW/100 koní a 260 Nm, 6-st. manuál
- E-Tech full-hybrid 145 – 1.6 R4 + el, 106 kW/145 koní, 6-st. automat
Práve full-hybrid je jedinou verziou s automatickou prevodovkou (tzv. multimódovou). Jej benzínová 1,6-ka má 69 kW, elektromotor 36 a štartér-generátor ďalších 18. Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 1,2 kWh.