Nový typ elektromotora bude až o 20 kilogramov ľahší než súčasný motor v elektrickom modeli Zoe.
Francúzska automobilka sa v rámci elektrifikácie chystá oživiť svoje slávne modely. Jedným z prvých má byť Renault 5, ktorý nám už ukázali v koncepčnej podobe minulý rok. Štúdia nadväzuje na ikonické tvary malého mestského vozidla, ktoré stelesňuje modernosť a zároveň vychádza z dedičstva značky – kombinuje tradičné detaily s modernými prvkami.
Jeho základným stavebným kameňom bude nová podvozková platforma CMF-B EV, ktorá z väčšinovej miery vychádza z konvenčnej platformy CMF-B pre malé konvenčné vozidlá. Päťka na rozdiel od elektromobilu Zoe nebude disponovať 12 malými, ale len 4 veľkými batériovými modulmi, čím dôjde k úspore rozmerov aj hmotnosti (o 15 kg ľahšie). Vysokonapäťová batéria bude umiestnená v podlahe, štandardom má byť pritom viacprvkové zavesenie zadnej nápravy.
Renault 5 nebude mať zadný pohon. Automobilka však uvádza, že pôjde o elektromotor novej generácie, ktorý v porovnaní so súčasnými motormi v modeloch Megane E-Tech či Zoe dostane ešte kompaktnejšie rozmery. Jeho nová vnútorná architektúra totiž združí tri kľúčové komponenty do jedného celku – DC/DC menič (konvertuje 400 V batérie na 12 V), nabíjačku aj box na príslušenstvo, riadi distribúciu energie).
Elektromotor tak bude o 20 kilogramov ľahší než súčasný motor v modeli Zoe. Renault 5 sa v sériovej podobe ukáže už budúci rok, pričom práve on má výraznou mierou priložiť ruku k ambicióznemu plány značky – Renault chce do roku 2025 disponovať portfóliom s najnižšími hodnotami C0₂ naprieč európskymi značkami. Pomôcť k tomu má i vodíková technológia, ktorej rozsiahlejšie využitie chystá automobilka v úžitkových vozidlách.