Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
4. apríla 2023 o 10:00
Čas čítania 0:56
Martin Mičuda

Znovuzrodený Renault 5 príde v elektrickej forme budúci rok, už teraz však odhaľuje svoju techniku

Znovuzrodený Renault 5 príde v elektrickej forme budúci rok, už teraz však odhaľuje svoju techniku
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://en.media.groupe.renault.com/news/renaults-nouvelle-vague-670d-989c5.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">renault.com</a>
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY RENAULT
Uložiť Uložené

Nový typ elektromotora bude až o 20 kilogramov ľahší než súčasný motor v elektrickom modeli Zoe.

Francúzska automobilka sa v rámci elektrifikácie chystá oživiť svoje slávne modely. Jedným z prvých má byť Renault 5, ktorý nám už ukázali v koncepčnej podobe minulý rok. Štúdia nadväzuje na ikonické tvary malého mestského vozidla, ktoré stelesňuje modernosť a zároveň vychádza z dedičstva značky – kombinuje tradičné detaily s modernými prvkami. 

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40

Jeho základným stavebným kameňom bude nová podvozková platforma CMF-B EV, ktorá z väčšinovej miery vychádza z konvenčnej platformy CMF-B pre malé konvenčné vozidlá. Päťka na rozdiel od elektromobilu Zoe nebude disponovať 12 malými, ale len 4 veľkými batériovými modulmi, čím dôjde k úspore rozmerov aj hmotnosti (o 15 kg ľahšie). Vysokonapäťová batéria bude umiestnená v podlahe, štandardom má byť pritom viacprvkové zavesenie zadnej nápravy.

renault, Renault 5,
Zdroj: Renault

Renault 5 nebude mať zadný pohon. Automobilka však uvádza, že pôjde o elektromotor novej generácie, ktorý v porovnaní so súčasnými motormi v modeloch Megane E-Tech či Zoe dostane ešte kompaktnejšie rozmery. Jeho nová vnútorná architektúra totiž združí tri kľúčové komponenty do jedného celku – DC/DC menič (konvertuje 400 V batérie na 12 V), nabíjačku aj box na príslušenstvo, riadi distribúciu energie).

Odporúčané
Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky 27. novembra 2020 o 9:30

Elektromotor tak bude o 20 kilogramov ľahší než súčasný motor v modeli Zoe. Renault 5 sa v sériovej podobe ukáže už budúci rok, pričom práve on má výraznou mierou priložiť ruku k ambicióznemu plány značky – Renault chce do roku 2025 disponovať portfóliom s najnižšími hodnotami C0₂ naprieč európskymi značkami. Pomôcť k tomu má i vodíková technológia, ktorej rozsiahlejšie využitie chystá automobilka v úžitkových vozidlách.

renault, Renault 5,renault, Renault 5,renault, Renault 5,renault, Renault 5,
Zobraziť galériu
(4)
Domov
Zdieľať
Diskusia