Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. novembra 2020 o 9:30
Čas čítania 5:23
Martin Mičuda

Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky

Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
TECH VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Do rúk sa nám dostal jeden z najzaujímavejších elektromobilov na trhu.

Či sa ti to páči alebo nie, faktom je, že v blízkej budúcnosti sa nevyhneme menšej či väčšej elektrifikácii. Automobilky jednoducho nemajú veľmi na výber a práve rôzne použitie elektrickej sústavy sa javí v súčasnosti ako najefektívnejší nápad. Dobre si to uvedomuje aj značka Volkswagen, ktorá za ostatné mesiace predstavila plejádu elektrifikovaných modelov.

Zväčša ide o mild-hybridy a plug-in hybridy, ešte väčšiu pozornosť ale nemecký výrobca upriamuje do úplne nového elektromobilu s označením ID.3. Volkswagen dokonca trvá na tom, že ID.3 zohráva rovnako dôležitú úlohu, ako svojho času Chrobák (Beetle) či Golf. Preto elektrickú novinku považuje za jeden z 3 najdôležitejších modelov v histórii.

Do akej miery je toto tvrdenie na mieste, je na teraz otázne, v kontexte súčasnej doby to ale nemusí byť vôbec ďaleko od pravdy. Nám sa podarilo k novému významnému hráčovi medzi elektromobilmi dostať na test, preto si rozmeňme na drobné, aká je táto horúca novinka v praxi.

Exteriér

Prvý člen z novej elektrickej rodiny ID (VW už predstavil aj väčšie ID.4) dáva už na prvý pohľad jasne najavo, že ide o elektromobil. Síce nie sme veľmi fanúšikmi áut, ktorých čelná časť evokuje chutnučkú tváričku, navyše jej prepojené LED-kové oči po odomknutí na teba žmurknú, iD.3 je však podľa nás aj tak jedno z najkrajších elektrických áut na trhu. 

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40


Úzky LED-kový pás, ktorý vystriedal tradičnú masku naznačuje, že prvý člen elektrickej rodiny od VW nastoluje nové dizajnové smerovanie. To výraznou mierou ťaží z absencie konvenčného pohonu – krátka predná kapota bez masky s otvormi na prívod vzduchu či kolesá v rohoch karosérie. Jedným z highlightov bohatej výbavy úvodnej edície 1ST sú práve adaptívne Matrix-LED svetlomety s pútavou grafikou, ktorá dodáva celku nemalý šmrnc, nehovoriac o viacfarebnej karosérii. 

 

VW ID.3 test november
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Z veľmi oblej, až ulízanej prednej časti sa cez ostrejší profil dostávame k hranatému zadku, čo v nás evokuje, ako keby predné partie dizajnoval niekto iný ako tie zadné. Práve tie sa nám páčia viac, najmä v našej trojfarebnej konfigurácii – čierna strecha a 5. dvere, biely lak a strieborné lišty s nálepkou na C-stĺpiku. Veľmi efektne vyzerajú aj 19" disky.


Vzadu upriamujeme pozornosť na 3 detaily. Skutočne masívny strešný spojler, ktorý vyzerá super, no trochu narúša vodičov výhľad do diaľky. LED-kové svetlá s dynamickými smerovkami a peknou animáciou v skutočnosti svietia len na krajoch, naznačené plochy v oblastí dverí batožinového priestoru sú len na efekt. Posledným zaujímavým detailom je skutočnosť, že logo aj samotný nápis sú v bielej farbe.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Koľko litrov má batožinový priestor a ako s ním pracuje 
  • Čo v interiéri si zaslúži kritiku
  • Koľko sme na ňom prešli na jedno nabitie a prečo nás to prekvapilo
  • Ako hodnotíme podvozok a celkovo celé auto
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 91399 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 100 % zľava na lístok na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy alebo 20 % zľava na nákup v The Streets
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia