Do rúk sa nám dostal jeden z najzaujímavejších elektromobilov na trhu.
Či sa ti to páči alebo nie, faktom je, že v blízkej budúcnosti sa nevyhneme menšej či väčšej elektrifikácii. Automobilky jednoducho nemajú veľmi na výber a práve rôzne použitie elektrickej sústavy sa javí v súčasnosti ako najefektívnejší nápad. Dobre si to uvedomuje aj značka Volkswagen, ktorá za ostatné mesiace predstavila plejádu elektrifikovaných modelov.
Zväčša ide o mild-hybridy a plug-in hybridy, ešte väčšiu pozornosť ale nemecký výrobca upriamuje do úplne nového elektromobilu s označením ID.3. Volkswagen dokonca trvá na tom, že ID.3 zohráva rovnako dôležitú úlohu, ako svojho času Chrobák (Beetle) či Golf. Preto elektrickú novinku považuje za jeden z 3 najdôležitejších modelov v histórii.
Do akej miery je toto tvrdenie na mieste, je na teraz otázne, v kontexte súčasnej doby to ale nemusí byť vôbec ďaleko od pravdy. Nám sa podarilo k novému významnému hráčovi medzi elektromobilmi dostať na test, preto si rozmeňme na drobné, aká je táto horúca novinka v praxi.
Exteriér
Prvý člen z novej elektrickej rodiny ID (VW už predstavil aj väčšie ID.4) dáva už na prvý pohľad jasne najavo, že ide o elektromobil. Síce nie sme veľmi fanúšikmi áut, ktorých čelná časť evokuje chutnučkú tváričku, navyše jej prepojené LED-kové oči po odomknutí na teba žmurknú, iD.3 je však podľa nás aj tak jedno z najkrajších elektrických áut na trhu.
Úzky LED-kový pás, ktorý vystriedal tradičnú masku naznačuje, že prvý člen elektrickej rodiny od VW nastoluje nové dizajnové smerovanie. To výraznou mierou ťaží z absencie konvenčného pohonu – krátka predná kapota bez masky s otvormi na prívod vzduchu či kolesá v rohoch karosérie. Jedným z highlightov bohatej výbavy úvodnej edície 1ST sú práve adaptívne Matrix-LED svetlomety s pútavou grafikou, ktorá dodáva celku nemalý šmrnc, nehovoriac o viacfarebnej karosérii.
Z veľmi oblej, až ulízanej prednej časti sa cez ostrejší profil dostávame k hranatému zadku, čo v nás evokuje, ako keby predné partie dizajnoval niekto iný ako tie zadné. Práve tie sa nám páčia viac, najmä v našej trojfarebnej konfigurácii – čierna strecha a 5. dvere, biely lak a strieborné lišty s nálepkou na C-stĺpiku. Veľmi efektne vyzerajú aj 19" disky.
Vzadu upriamujeme pozornosť na 3 detaily. Skutočne masívny strešný spojler, ktorý vyzerá super, no trochu narúša vodičov výhľad do diaľky. LED-kové svetlá s dynamickými smerovkami a peknou animáciou v skutočnosti svietia len na krajoch, naznačené plochy v oblastí dverí batožinového priestoru sú len na efekt. Posledným zaujímavým detailom je skutočnosť, že logo aj samotný nápis sú v bielej farbe.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Koľko litrov má batožinový priestor a ako s ním pracuje
- Čo v interiéri si zaslúži kritiku
- Koľko sme na ňom prešli na jedno nabitie a prečo nás to prekvapilo
- Ako hodnotíme podvozok a celkovo celé auto