Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 28. 10. 2020 meniny má Dobromila

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
24. september 2020, 10:52
Čas čítania: 1:31
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Elektrický Volkswagen ID.4 je dvojča Škody Enyaq s dojazdom až 520 kilometrov

Rodina elektrických vozidiel od Volkswagenu sa rozrastá o ďalší model.

Martin Mičuda
24. september 2020, 10:52
Čas čítania: 1:31
Elektrický Volkswagen ID.4 je dvojča Škody Enyaq s dojazdom až 520 kilometrov
Zdroj: volkswagen-newsroom.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Volkswagen v tomto čase začína doručovať elektrickú ID.3-ku k prvým zákazníkom a na scénu zároveň prináša jej väčšieho súrodenca, elektromobil ID.4. Jedná sa o elektrické SUV, teda crossover, ktorý zohráva pre Volkswagen dôležitú úlohu – je to prvý globálny elektrický model značky. Tajomstvom pritom nie je ani to, že ID.4-ka je koncernový súrodenec Škody Enyaq.


Na rozdiel od nej však Volkswagen po vzore ID.3-ky vsádza na usadlejší a elegantnejší dizajn. Zvonku tak novinka nevyzerá až tak dobre ako Enyeq, škaredá však nie je. Má oblejšie línie, v ktorých možno vidieť aj iné modely (zamaskované exempláre sa veľmi podobali na Opel Grandland X). Na oboch koncom sú štandardne full-LED svetlá, za príplatok vedia dopredu namontovať špičkové iQ.Light, čiže Matrix-LED technológiu, a dozadu 3D LED-ky.

 

Elektrický Volkswagen ID.4 je dvojča Škody Enyaq s dojazdom až 520 kilometrov
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

ID.4 stojí na modulárnej platforme MEB, na dĺžku meria 4 584 milimetrov, svetlá výška je na úrovni 21 centimetrov. Kolesá môžu mať až 21” disky. Koeficient aerodynamického odboru vzduchu má hodnotu 0,28. 

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1355 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC


Kokpit má jednoduchý až minimalistický štyl. Centrom palubovky je 10”, respektíve za príplatok 12” displej infotainmentu. Pred vodičom sa nachádza len malý, cca 5” displej s tými najzákladnejšími informáciami. Interiér je priestranný. Batožinový priestor má 543 litrov. 

 

 
Súčasťou výbavy je nielen náladové osvetlenie, navigácia s online pripojením či hlasové ovládanie, ale aj voliteľná panoramatická strecha alebo head-up-displej s rozšírenou realitou. Pozoruhodným prvkom bezpečnosti je stredový airbgab, ktorý sa nafúkne medzi vodičom a spolujazdcom pri bočnom náraze.

 

Elektrický Volkswagen ID.4 je dvojča Škody Enyaq s dojazdom až 520 kilometrov
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Najdôležitejšia je však samotná elektrická sústava. Tú tvorí synchrónny elektromotor na zadnej náprave, ktorý poháňa zadné kolesá. Jeho výkon je 150 kW / 204 koní a má krútiaci moment 310 Nm. Vďaka nemu dokáže novinka akcelerovať na stovku za 8,5 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Časom by sa v ponuke mala objaviť aj verzia s dvojicou elektromotorov, teda s pohonom oboch náprav. 


Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 77 kWh a hmotnosťou necelých 500 kg. Na jedno nabitie by mala ID.4-ka absolvovať v 204-koňovej verzii až 520 kilometrov (v zmysle metodiky WTLP). Elektrický Volkswagen pritom podporuje nabíjanie s výkonom až 125 kW, čo značí, že je možné behom cca pol hodiny nabiť akumulátor na 320 kilometrový dojazd. Volkswagen garantuje, že behom 8 rokov (alebo 160-tisíc km) neklesne kapacita batérie pod 70 %.


Volkswagen ID.4 príde aj na náš trh v úvodnej edícii 1ST Edition, ktorej základná cena by mala byť 47 800 €. Na model sa bude vzťahovať aj štátna dotácia vo výške 8000 €. Druhou verziou má byť 1ST Max, ktorá bude na Nemeckom trhu stáť necelých 60-tisíc € v prakticky plnej výbave.

 

Zobraziť galériu 10 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.