ADISH
Medzi streetwearové značky s výrazným potenciálom patrí aj táto izraelsko-palestínska značka so sídlom v Tel Avive. ADISH má silné názory a prináša ich prostredníctvom oblečenia, ktoré v sebe spája moderné siluety s tradičnými remeslami z krajín Blízkeho východu.
Zakladatelia Amit Luzon a Eyal Eliyahu sa stretli v rámci iniciatívy pre rodiny postihnuté konfliktami v regióne, čo ich inšpirovalo k spoločnej tvorbe. Spája ich vízia o vytvorení alternatívnej cesty k zmene prostredníctvom podnikania a kreativity, aby dokázali to, čo nedokáže politika.
Spoločný projekt nazvali ADISH podľa hebrejského slova pre apatiu, čo je politické vyhlásenie, ktorým dúfajú, že sa im podarí zvrátiť aspoň časť apatie voči konfliktu.
Celý sortiment sa vyrába v okupovanej Palestíne a Izraeli s cieľom zachovať tradičné remeslá. Napríklad ručne šitý tatreez vyrábajú palestínske remeselníčky v utečeneckých táboroch. Každý odev je zároveň ozdobený nášivkou, na ktorej je uvedené miesto, kde bol vyrobený, a názov skupiny remeselníkov, ktorí ho vyšili.
Značka, ktorá sa za pomerne krátky čas dostala na pulty obchodov, ako sú MR PORTER či Mytheresa, má charakter a originalitu, vďaka čomu si získava miesto na výslní odevného priemyslu. Doplníš svoj šatník o návrhy polokošieľ z hrubých tkanín, mikiny s dlhými šnúrkami a vyšívanými vzormi alebo komfortné šľapky zo spolupráce s japonskou značkou Suicoke?
Gabriela Hearst
Bývalá modelka Gabriela Hearst vo svojej rovnomennej značke ponúka nadčasové oblečenie inšpirované jej detstvom v Uruguaji a životom v New Yorku. Talentovaná návrhárka našla dokonalú rovnováhu medzi praktickosťou a dizajnom. Každý kúsok je vytvorený cielene a s osobitným zreteľom na udržateľnosť, čo by malo byť dlhodobým trendom v odevnom priemysle.
Založenie rovnomennej značky v roku 2015 predstavovalo pre Hearst uctenie si dedičstva svojej rodiny, ako aj prevzatie prevádzky ranča svojho otca v Uruguaji. Vytvorila značku, ktorá odráža pomalšie tempo a proces, kde sa veci vyrábajú so starostlivosťou a detailmi, kde je tradícia dôležitejšia ako trend.
Výsledkom sú silné a moderné kolekcie bez toho, aby Hearst akýmkoľvek spôsobom porušila svoju etiku, respektíve kľúčové hodnoty, pričom berie do úvahy, odkiaľ pochádzajú materiály a kto ich vyrába – tomu hovoríme poctivý luxus, ktorý prežije dekády a stále bude cool. Možno pôjde o trend budúcnosti...
Talentovaná umelkyňa získala za svoju doterajšiu prácu viacero prestížnych ocenení vrátane CFDA Fashion Awards za najlepšiu ženskú návrhárku v Spojených štátoch amerických v roku 2020. Angažuje sa v charitatívnej činnosti a podporuje viacero neziskových organizácií, za čo jej patrí obdiv.
P. S. Gabriela Hearst je zároveň kreatívnou riaditeľkou pre Chloé.
BODE
V závere článku zostávame v segmente luxusnej módy vďaka značke BODE, ktorá vyjadruje sentiment k minulosti prostredníctvom štúdia osobných príbehov a historických techník výrobných procesov.
Značku založila návrhárka Emily Adams Bode v roku 2016 a odvtedy predstavuje moderné siluety pracovných odevov pre mužov (čoskoro aj pre ženy) spojených s tradíciami prešívania, aplikácií rôznych prvkov alebo zaplátania. Každý kus rozpráva vlastný príbeh a osloví najmä ľudí s vášňou pre retro módny štýl z obdobia sedemdesiatych rokov.
Bode prišla na trh s kolekciou jedinečných odevov zložených výhradne zo starožitných textílií a pokračuje v oživovaní americkej pánskej módy originálnym spôsobom, ktorý má potenciál. Každý produkt je šitý na mieru v New Yorku a Dillí a značka je v ponuke známych predajcov vrátane obchodov Mytheresa, MR PORTER alebo Bergdorf Goodman. Ceny jednotlivých kúskov sú priamoúmerné uvedeným aspektom a sú rádovo v stovkách eur.
Americká návrhárka je prvou ženou, ktorá sa predstavila na mužskom týždni módy v New Yorku. V júni 2019 usporiadala svoju prvú prehliadku na parížskom týždni módy pre mužov. Kritici a široká verejnosť Bode chvália za dômyselné využívanie materiálov a reorganizáciu americkej módy, ktorú ukazuje z novej perspektívy.