Z vizuálnej stránky ide o relevantné zmeny len vpredu, kde je dynamickejšie strihnutý nárazník a nová kapota.
Pilotný a zatiaľ aj najmenší model novej elektrickej rodiny ID značky Volkswagen sa na trh dostal len v roku 2020, avšak už teraz spoznávame jeho modernizovanú podobu. V zmysle nedávnych náčrtov zmien na prvý pohľad nie je veľa, no Nemci model ID.3 vylepšujú najmä kvalitatívne – reagujú tak na podnety nielen odbornej, ale aj laickej verejnosti, ktorá kritizovala lacné materiály a nie ideálnu kvalitu spracovania.
Z vizuálnej stránky sú relevantné zmeny len vpredu – predný nárazník dostal atraktívnejšie a hranatejšie tvary, ktoré majú docieliť väčšiu prísnosť. ID.3-ke totiž viacerí vyčítali práve nudné a uhladené tvary pripomínajúce chutnú tváričku. Tvar špičkových iQ.Light svetlometov sa nezmenil, úplne nová je však kapota. Odteraz je potiahnutá až k čelnému oknu, nahrádza tak aj pôvodný čierny plast a súčasné nadobúda dynamickejšie tvary. Nové sú laky karosérie (napr. Dark Olivine Green), zatiaľ čo malou zmenou prešli zadné svetlá – ich tvar sa nemení, odteraz však svieti už aj ich oddelená časť na veku kufra.
ID.3 má mať kvalitnejšie materiály aj spracovanie interiéru, pričom materiály pochádzajúce zo zvierat nahrádza recyklovanými. Na fotografiách vidno podstatne menší počet tvrdých plastov a pribudli čalúnené plochy. Výplne dverí sú tak úplne nové, pôsobia hodnotnejším dojmom, rovnako to je v prípade prešívanej palubnej dosky. Decentnými zmenami prešli výduchy ventilácie i stredový tunel s úložným priestorom.
5,3" digitálne budíky ukotvené na stĺpiku riadenia majú nové možnosti zobrazenia, čo platí aj pre displej infotainmentu. Dotykové plochy na volante prekvapivo ostali (VW minulý rok ohlásil návrat k fyzickým tlačidlám) a platí to aj pre dotykové ovládanie pod displejom. To zjavne ani po facelifte nebude podsvietené.
Z technickej stránky sa nič nemení. Zadný elektromotor ponúka výkon 150 kW/204 koní a 310 Nm, na výber sú pritom dve kapacity batérie. Pri 58 kWh uvádza Volkswagen WLTP dojazd 426 km, pri batérii s kapacitou 77 kWh je to 546 kilometrov. Palubný systém už medzičasom podporuje až 170 kW nabíjanie, ktoré akumulátor nabije z 5 na 80 percent za približne 30 minút.