Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
18. januára 2023 o 21:00
Čas čítania 1:16
Martin Mičuda

Chevrolet Corvette dostal hybridný pohon. V8 v kombinácii s elektromotorom má 654 koní a rekordnú dynamiku

Chevrolet Corvette dostal hybridný pohon. V8 v kombinácii s elektromotorom má 654 koní a rekordnú dynamiku
Zdroj: Chevrolet
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Hybridná sústava plní primárne funkciu zvýšenia výkonu, o vyslovene zelenší pohon výrobcovi nejde.

Chevrolet oslavuje 70 rokov od vydania modelu Corvette. Jej aktuálnu, v poradí už 8. generáciu verejnosť prijala so zmiešanými pocitmi, keďže po dlhých rokoch došlo k zmene koncepcie – motor presunuli spopod prednej kapoty do stredu vozidla, teda za kokpit. Teraz predstavujú hybridnú verziu s pohonom oboch náprav (eAWD).

Odporúčané
Tento úžasný zvuk musíš počuť! Aké je Audi RS Q3 Sportback s legendárnym päťvalcom? Tento úžasný zvuk musíš počuť! Aké je Audi RS Q3 Sportback s legendárnym päťvalcom? 3. januára 2023 o 16:30

Vyhotovenie E-Ray je tak nielen prvý elektrifikovaný, ale zároveň aj prvý model Corvette s pohonom oboch náprav. Hybridná sústava však plní primárne funkciu zvýšenia výkonu, než by sa snažila dosiahnuť zelenší pohon. Hlavným motorom je totiž stále benzínový osemvalec – motor 6,2 V8 LT2 Small Block má výkon 369 kW/502 koní a 637 Nm, pričom cez 8-stupňový automat DCT posiela silu výhradne na zadné kolesá. Novinka však pridáva elektromotor na prednej náprave, ktorý má ďalších 120 kW/163 koní a 165 Nm. Výkon celej sústavy je tak na úrovni až 481 kW/654 koní.

Chevrolet, Corvette, E-Ray,
Zdroj: Chevrolet

Kombinácia dvoch jednotiek robí z verzie E-Ray tú najrýchlejšiu Corvette všetkých čias. Automobilka totiž tvrdí, že z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) dokáže vyšprintovať len za 2,5 sekundy, tradičný šprint na ¼ míle zvládne v čase 10,5 s. Hybridný variant pritom váži 1 730 kilogramov, čo je o takmer 200 kilogramov viac. Môže za to práve elektrická sústava, ktorú, okrem iného, tvorí 1,9 kWh akumulátor. 

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

Jeho kapacita naznačuje, že na čisto elektrický pohon (režim Stealth s výhradne predným pohonom) zvládne Corvette E-Ray absolvovať len niekoľko kilometrov, presný údaj však automobilka zatiaľ neuvádza. Vzhľadom na to, že nejde o plug-in hybrid, energiu systém získava len prostredníctvom rekuperácie.

Hybridná Corvette sa z vizuálnej stránky od konvenčného vyhotovenia líši úplne novým predným nárazníkom, pozmeneným tvarom bočných otvorov na prívod vzduchu k motoru a inak riešený je aj zadný nárazník s difúzorom. E-Ray má štandardne vpredu 20, respektíve vzadu 21" disky obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport, karbón-keramické brzdy či podvozok Magnetic Ride Control. V USA bude stáť základná verzia 104 295 dolárov, verzia bez strechy sa začína na 111 295 dolároch.

Chevrolet, Corvette, E-Ray,Chevrolet, Corvette, E-Ray,Chevrolet, Corvette, E-Ray,Chevrolet, Corvette, E-Ray,
Zobraziť galériu
(10)
Domov
Zdieľať
Diskusia