V novej generácii má model S 63 osemvalec doplnený o elektromotor.
Po vyše dvoch rokoch od odhalenia úplne novej triedy S generácie W223 sme sa konečne dočkali jej najvýkonnejšej verzie. Vyhotovenie S 63 už bude s dodatkom E Performance, čo znamená, že pôjde o hybrid.
Štvorlitrový motor V8 biturbo dosahuje maximálny výkon až 450 kW/612 koní a 900 Nm a elektromotor má výkon ďalších 190 koní a až 320 Nm. Systémový výkon je tak až na úrovni 590 kW/802 koní a 1 430 Nm. Nové S 63 od AMG je vďaka tomu najvýkonnejšia sériovo vyrábaná limuzína na svete.
Má dve prevodovky – konvenčný 9-stupňový automat AMG Speedshift MCT a 2-stupňovú prevodovku elektrického motora priamo na zadnej náprave a pohon všetkých štyroch kolies. Ide tak o techniku prevzatú zo sveta F1 z modelu GT 63 S E Performance.
Na rozdiel od neho však automobilka použila novú generáciu batérií s vyššou hustotou článkov a kapacitou až 13,1 kWh. Na čisto elektrický pohon zvládne prejsť nové S 63 približne 33 kilometrov, primárnym poslaním elektrickej sústavy je však skôr pomáhať osemvalcu. Aj napriek tomu, že v dôsledku elektrifikácie váži novinka až 2,6 tony, dokáže vystreliť z 0 na 100 k/h len za 3,3 sekundy a upaľovať rýchlosťou 290 km/h.
V štandardnej výbave sú nielen aktívne stabilizátory, vzduchový podvozok AMG Ride Control+, ale aj riadená zadná náprava. Zmeny karosérie sú tradičné – agresívnejšie nárazníky, štyri koncovky výfukov, obrovské karbónovo-keramické brzdy (vpredu 400, vzadu 380 mm) a 20" disky, ktoré za príplatok môžu vymeniť dvadsaťjednotky. Úplnou novinkou pre triedu S je napokon tzv. Panamericana gril s vertikálnymi lamelami a veľkou hviezdou uprostred. Takúto masku doposiaľ vlajková loď značky Mercedes-Benz nemala.