Najnovšiu generáciu Imprezy vyrobia už len ako klasický hatchback.
Jednou z najväčších noviniek tohtoročného autosalónu v Los Angeles sa nepochybne stala aj nová Impreza od Subaru. Japonec s legendárnym menom sa predstavuje už len vo svojej jedinej karosárskej verzii, a to ako aj nám v Európe dobre známy hatchback.
Na rovnakom autosalóne, len v roku 1992 Subaru svetu ukázalo prvú generáciu, po tridsiatich rokoch teda symbolicky spoznávame v poradí už 6. pokračovanie. Nezvyčajné je, že Subaru len minulý rok uviedlo na trh Imprezu s poradovým číslom 5, avšak len ako sedan, ktorý tak bude v ponuke súbežne s novým hatchbackom.
Ten vychádza z relatívne nového modelu s názvom Crosstrek, ktorý v Európe poznáme ako Impreza XV.
Na rozdiel od neho nová Impreza disponuje klasickou karosériou bez ochranných plastov. Novinka si však prevzala užšie predné svetlá a agresívnejšiu tvár na čele s vystupujúcou 6-uholníkovou maskou. Impreza navyše nabrala ešte atletickejšie a športovejšie kontúry.
V úvode predaja bude novinka k dispozícii v 3 stupňoch výbavy. Základná Impreza a následne verzie Sport a RS. Práve posledné menované vyhotovenie zastúpi zatiaľ najšportovejší variant, ktorý je rozpoznateľný podľa čiernych detailov (vrátane 18" diskov) a červených elementov v maske či v interiéri.
Vnútrajšok sa nesie v tradičnom duchu Subaru, centrom palubovky je 11,6" dotykový displej, ktorý je orientovaný na výšku. Jeho vnútro tvorí infotainment Star Link podporujúci ako Android Auto, tak aj Apple Carplay. Naopak, pred vodičom by si plne digitálny prístrojový štít hľadal márne, Subaru totiž naďalej ostáva verné klasike.
Paleta motorických verzií počíta výhradne s dvomi benzínovými agregátmi. Základom je 2-litrový atmosférický štvorvalec, ktorý ponúka výkon 113 kW/154 koní a 197 Nm.
Impreza RS však štandardne dostáva 2,5-litrový štvorvalcový boxer, ktorého výkon je na úrovni o čosi slušnejších 136 kW/185 koní a 241 Nm. Z ponuky už úplne vypadla manuálna prevodovka, vecou sériovej výbavy je tak CVT prevodovka Lineatronic. V jej manuálnom režime má systém simulovať 8 prevodových stupňov.
V tomto momente sa nové Subaru Impreza predstavilo len v americkej špecifikácii, kedy dorazí do Európy, nie je ešte známe. Skôr či neskôr by sme mali spoznať aj športové verzie STI a WRX, ktoré tento model azda najviac preslávili.