V čase, keď sa dostane eActros LongHaul na trh, má ísť o nákladovo najefektívnejšie sériovo vyrábané nákladné vozidlo.
Pokiaľ sa povie elektromobil, azda každému príde na um Tesla, ktorá si za ostatné roky vybudovala rozhodne najsilnejšie meno medzi batériovými vozidlami. Platí to aj pre nákladné vozidlá, pretože opäť to bola Tesla, ktorá v roku 2017 veľkodušne ukázala elektrický ťahač budúcnosti, hoci dodnes sa po viacerých odkladoch nedostal zatiaľ do sériovej výroby.
Americká automobilka však zďaleka nie je jedinou, ktorá radikálne napreduje vo vývoji elektromobilov, no a taký Mercedes-Benz je toho jasným príkladom.
Okrem jedného z momentálne najširšieho portfólia elektromobilov aj na našom trhu totiž nemecký výrobca, konkrétnejšie jeho nákladná divízia, predstavuje významnú novinku. Je ňou elektrický ťahač eActros v novej verzii LongHaul, ktorá je, ako už naznačuje samotný názov, určená na prepravu na dlhé vzdialenosti. Rodina elektrického modelového radu eActros sa teda rozširuje o nového člena, ktorý zastúpi vrchol v ponuke.
Na pohľad sa od konvenčného Actrosa novinka líši zatvorenou maskou s LED pásom uprostred, ktorý napovedá, že vo veci je čisto elektrické vyhotovenie. O pohon sa totiž starajú dva elektromotory, ktorých celkový systémový výkon je spolu 400 kW/544 koní, krátkodobo však vedia doručiť až 600 kW/816 koní. Zdrojom energie je obrovský, až 600 kWh akumulátor LFP (lítium-železo-fosfát), ktorý by mal zaručiť dojazd minimálne 500 kilometrov. Pri zapojení návesu s dodatočnou batériou sa následne dojazd predĺži až na 800 km.
To sú už aj pri diaľkovej doprave veľmi slušné hodnoty. Tým to však nekončí, pretože Mercedes-Benz Trucks sa netají tým, že chce nastaviť nové štandardy pre diaľkovú prepravu batériových elektromobilov. Nový eActros LongHaul má totiž elektrickú sústavu, ktorá má byť kompatibilná s chystaným nabíjacím štandardom MCS (Megawatt Charging System). V súčasnosti najrýchlejšie nabíjačky CCS (Combo Charging System) majú maximálne 350 kW, štandard MCS má však zaručiť až 3 750 kW, teda 3,75 MW nabíjanie.
Pri použití takejto nabíjacej stanice dokáže eActros LongHaul dobiť batériu na 80 percent len za 30 minút. Automobilka pritom deklaruje rovnakú životnosť, akú má bežný Actros, ktorý sa používa na dlhé vzdialenosti. V čase, keď sa dostane vyhotovenie LongHaul na trh, má ísť teda o nákladovo najefektívnejšie sériovo vyrábané nákladné vozidlo. Sériová výroba má nastať v roku 2024, už začiatkom budúceho roka sa však plejáda prototypov zaradí do testovacieho cyklu pre spoločnosti Amazon a Rhenus.