Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. septembra 2022, 15:30
Čas čítania 1:18
Martin Mičuda

Dlhoočakávaná druhá generácia obľúbeného Mitsubishi ASX je napokon len prezlečený Renault

Dlhoočakávaná druhá generácia obľúbeného Mitsubishi ASX je napokon len prezlečený Renault
Zdroj: Mitsubishi
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

ASX s poradovým číslom dva prichádza ako výsledok spolupráce aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Časy, keď bola automobilka Mitsubishi na výslní vďaka modelom ako Colt, Lancer, Galand či Pajero, sú dávno preč. Posledné roky sa portfólio japonského výrobcu v Európe striktne zameralo na SUV modely, pričom najväčším ťahúňom bol crossover ASX. Ten sa od uvedenia v roku 2010 zaradil aj na našom trhu medzi veľmi vyhľadávané modely. Za ostatné roky však Mitsubishi na populárny model doslova zanevrelo, a hoci sa tešil veľkej obľube, až doteraz ho držalo pri živote v prvej generácii, ktorú len priebežne modernizovalo.

Odporúčané
TEST: BMW i4 M50 – z tohto auta nám spadla sánka TEST: BMW i4 M50 – z tohto auta nám spadla sánka 18. júla 2022, 12:30

Na tento rok si však automobilka konečne naplánovala novú generáciu. Žiaľ, uplynulé hodiny priniesli veľké sklamanie. Po vyše dvanástich rokoch od predstavenia prvej generácie Japonci ASX s poradovým číslom 2 prinášajú ako výsledok spolupráce aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Na tom by nemuselo byť nič zlé, napokon, aj prvá generácia vznikla po boku súrodencov z Francúzska – Peugeot 4008 a Citroën C4 Aircross. Teraz je však z nového ASX de facto len Renault Captur z roku 2019 so znakmi Mitsubishi. Spojenie značiek teda neprinieslo spoločný vývoj technológií, ale len rovnaký automobil pod iným názvom.

Mitsubishi, ASX,
Zdroj: Mitsubishi


Mitsubishi sa ani nesnažilo maskovať pôvod, a teda ASX má identický tvar predných a zadných svetiel, aký je posledné roky známy pre modely Renault. Nerátajúc iné logá a označenie modelu, zmeny evidujeme len v prispôsobenej maske a decentne zmenených tvaroch nárazníkov. Na výber sú 17 až 18” disky kolies, zatiaľ čo batožinový priestor má 332 až 401 litrov v závislosti od polohy posuvného druhého radu sedadiel.

Odporúčané
Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je najpokrokovejšie vo svojej triede. V jednej veci dokonca prekonáva aj vlajkové S 28. septembra 2021, 14:30

Dobre známy je nám aj kokpit s palubnou doskou, kde je na výšku orientovaný 7", prípadne vyše 9" displej infotainmentu. Za volantom s novým logom sa môžu nachádzať 10" digitálne budíky. Paleta pohonných jednotiek kopíruje tie v modeli Captur – trojvalec 1.0 MPI-T, mild-hybridný štvorvalec 1.3 DI-T, zatiaľ čo vrcholom v ponuke bude 1,6-litrový štvorvalec v hybridnej alebo plug-in hybridnej konfigurácii s dvoma elektromotormi. Na výber je 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická prevodovka DCT. Nové ASX sa bude vyrábať v španielskom závode Renault, k prvým zákazníkom sa dostane na jar.

Mitsubishi, ASX,Mitsubishi, ASX,Mitsubishi, ASX,Mitsubishi, ASX,
Zobraziť galériu
(5)
Domov
Zdieľať
Diskusia