ASX s poradovým číslom dva prichádza ako výsledok spolupráce aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Časy, keď bola automobilka Mitsubishi na výslní vďaka modelom ako Colt, Lancer, Galand či Pajero, sú dávno preč. Posledné roky sa portfólio japonského výrobcu v Európe striktne zameralo na SUV modely, pričom najväčším ťahúňom bol crossover ASX. Ten sa od uvedenia v roku 2010 zaradil aj na našom trhu medzi veľmi vyhľadávané modely. Za ostatné roky však Mitsubishi na populárny model doslova zanevrelo, a hoci sa tešil veľkej obľube, až doteraz ho držalo pri živote v prvej generácii, ktorú len priebežne modernizovalo.
Na tento rok si však automobilka konečne naplánovala novú generáciu. Žiaľ, uplynulé hodiny priniesli veľké sklamanie. Po vyše dvanástich rokoch od predstavenia prvej generácie Japonci ASX s poradovým číslom 2 prinášajú ako výsledok spolupráce aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Na tom by nemuselo byť nič zlé, napokon, aj prvá generácia vznikla po boku súrodencov z Francúzska – Peugeot 4008 a Citroën C4 Aircross. Teraz je však z nového ASX de facto len Renault Captur z roku 2019 so znakmi Mitsubishi. Spojenie značiek teda neprinieslo spoločný vývoj technológií, ale len rovnaký automobil pod iným názvom.
Mitsubishi sa ani nesnažilo maskovať pôvod, a teda ASX má identický tvar predných a zadných svetiel, aký je posledné roky známy pre modely Renault. Nerátajúc iné logá a označenie modelu, zmeny evidujeme len v prispôsobenej maske a decentne zmenených tvaroch nárazníkov. Na výber sú 17 až 18” disky kolies, zatiaľ čo batožinový priestor má 332 až 401 litrov v závislosti od polohy posuvného druhého radu sedadiel.
Dobre známy je nám aj kokpit s palubnou doskou, kde je na výšku orientovaný 7", prípadne vyše 9" displej infotainmentu. Za volantom s novým logom sa môžu nachádzať 10" digitálne budíky. Paleta pohonných jednotiek kopíruje tie v modeli Captur – trojvalec 1.0 MPI-T, mild-hybridný štvorvalec 1.3 DI-T, zatiaľ čo vrcholom v ponuke bude 1,6-litrový štvorvalec v hybridnej alebo plug-in hybridnej konfigurácii s dvoma elektromotormi. Na výber je 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická prevodovka DCT. Nové ASX sa bude vyrábať v španielskom závode Renault, k prvým zákazníkom sa dostane na jar.