Do nášho pravidelného seriálu nepochybne patrí špičkový automobil Nissan GT-R, preto vám ho teraz prinášame.
Seriál s názvom najluxusnejšie automobily sveta je už neodmysliteľnou súčasťou nášho portálu. Luxusné, športové či exotické automobily tak nájdete v pravidelných pokračovaniach zo sveta, či zo Slovenska. Po tom, ako som sa rozhodol vám prinášať seriál aj s jednotlivými modelmi detailnejšie, ste mali možnosť sa dočítať o superšporte Lamborghini Aventador a naposledy to bola legendárna trieda G automobilky Mercedes-Benz, konkrétne špičková verzia G 65 AMG. Tentokrát som opäť vypočul vaše prosby a prinášam vám pokračovanie, v ktorom nájdete, podľa mňa jedno z najlepších áut vôbec, špičkový Nissan GT-R. Ten prešiel do sériovej výroby postupne. V roku 2007 to bolo v Japonsku, v roku 2008 dorazil do v USA a do Európy a zvyšok sveta sa ho dočkal až v roku 2009. Japonská automobilka dlhé roky pracovala na vývoji, čomu nasvedčujú aj úchvatné parametre.
Výkon. Toto slovo je s GT-R-kom skloňované asi najviac. Samozrejme preto, že toto auto si naozaj zaslúži obdiv a chválu, čo sa výkonových parametrov týka. Avšak s tými parametrami je to trochu španielska dedina. Ako som spomínal vyššie, sériové GT-R sa začalo predávať v roku 2007, čiže ako sme si zvykli, jedná sa o modelový rok 2008. Ten poskytoval výkon 353 kW, čiže 480 koní. Nissan sa však rozhodol aj na základe dlhého vývoja, že tento špičkový model nebude potrebovať výrazný facelift po dlhšom čase, ako je to zvykom v živote klasického automobilu. Preto s každým rokom, dvoma, prišli len mierne, pravidelné modernizácie, kedy došlo k nárastu výkonu. Preto GT-R modelového roku 2009 už disponovalo výkonom 357 kW / 485 k. Modelový rok 2011 zabezpečoval nárast výkonu až na 390 kW / 530 koní. Vylepšovanie sa nezastavilo ani v roku 2012, kedy model poskytoval po novom už 404 kW / 550 k. Svet už pozná aj verzie pre rok 2013, či dokonca 2014, v ktorých už k nárastu výkonu nedošlo, respektíve, len minimálne.
"Najhoršie" na tom je, že jednotlivé modernizácie, sa na dizajne odzrkadlili len minimálne. Ani cvičené motoristické oko profesionála, nenájde medzi verziami okrem predných LED-diód skoro žiadny rozdiel. Preto aj v našich seriáloch o luxusných automobiloch, je ťažko určiť, o ktorý modelový rok sa jedná a teda koľko koníkov sa vlastne ukrýva pod kapotou tohto dravca. A ako by toho nebolo málo, každý exemplár i toho istého modelového roku, má iný, jedinečný výkon! Dôvod? Motor je vyrábaný ručne, preto dochádza k miernym rozdielom vo výkone aj v zhodných verziách. Každý model má manuál, v ktorom je presná hodnota a mená ľudí, ktorý sa podieľali na jeho montovaní. Pod kapotou sa však nachádza stále rovnaká motorizácia, 3,8-litrový šesťvalcový motor s označením "VR38DETT", ktorý je preplňovaný dvoma turbo-dúchadlami. Krútiaci moment má hodnotu 560 N.m a viac, pričom poháňané sú všetky štyri kolesá, ktoré spolupracujú so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou so sekvenčným radením pod volantom.
Práve vďaka pohonu 4x4 a úžasnému naladeniu motora, dokáže GT-R akcelerovať v najnovšom vyhotovení za neuveriteľných 2,7 sekúnd, čo je skoro hodnota niekoľko miliónového Veyronu. Maximálna rýchlosť sa v závislosti od modelového roku a športového paketu pohybuje od približne 307 až do 320 km/h. A teraz to najlepšie, Nissan GT-R je na Slovensku k dispozícii od 94-tisíc Eur! Áno, vidíte dobre. Superšport, ktorý porazí prakticky väčšinu konkurencie, je na trhu za cenu, za akú nekúpite ani BMW M5. GT-R-ko možno nemá až taký pôsobivý vzhľad, aký nesú talianske kone či býky, no parametrami v pomere s cenou, im nedáva šancu. Dôkazom toho je aj najznámejší okruh sveta, ktorý je väčšinou merítkom výkonnosti športových automobilov, Nürburgring v Nemecku. Posledný testovaný exemplár zajazdil lepší čas na kolo, než napríklad, Ferrari 458 Italia, Maserati MC12, Pagani Zonda F, Ferrari Enzo, Koenigsegg CCX, Mercedes-Benz SLR McLaren, Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, Porsche 911 Turbo S či Lamborghini Murciélago LP670-4 SV!
Predtým, ako si pozriete bohatú fotogalériu z celého sveta, ešte jedna dobrá správa. Nissan GT-R už čoskoro príde v úprave od tuningovej spoločnosti Nismo. Dôjde k zvýšeniu výkonu, pričom bude vraj akcelerovať rýchlejšie, než najvýkonnejšie Bugatti Veyron Super Sport, za 2 sekundy! A cena? Približne 570-koňová verzia Nismo bude stáť "len" okolo 120-tisíc Eur! A teraz už spomínaná fotogaléria.
Aký luxusný alebo exotický automobil by som mal vybrať nabudúce?