Medzi najluxusnejšie automobily sveta jednoznačne patrí Mercedes-Benz G65 AMG, preto vám ho prinášame.
Seriál o najluxusnejších automobiloch zo sveta, či Slovenska, ktorý vám prinášame pravidelne, sa teší veľkej popularite. Nielen preto som sa rozhodol priniesť aj pokračovania, v ktorých vám priblížime jednotlivé luxusné či exotické automobily osobitne. Prvýkrát ste mali možnosť si prečítať o obľúbenom superšporte Lamborghini Aventador s veľkou fotogalériou zo sveta. Jedným z automobilov, o ktorom by ste sa radi dočítali v ďalšom pokračovaní, bol okrem iných aj luxusný Mercedes-Benz G 65 AMG. Keďže tento model jednoznačne patrí do kategórie luxusných automobilov, tento článok je venovaný práve tejto "legende".
Pomenovanie legenda, som použil zámerne. Veľa z vás možno ani nevie, že trieda G je na trhu od roku 1979! Mercedes-Benz vtedy predstavil túto terénnu triedu, ktorej skratka G pochádza z nemeckého slova “Gälendewagen“, teda terénne vozidlo. Odvtedy sa G-čko dočkalo niekoľkých modernizácii a faceliftov, avšak až doteraz sa predáva v pôvodnej generácií, čo je vo svete automobilizmu naozaj netradičné. Samozrejme, že tento automobil bol využívaný hlavne v ťažkom teréne, kde bol dobrým sluhom. Predajnosť rýchlo stúpala. Už v roku 2011 sa predalo 210 000 automobilov. Trieda G sa zo začiatku vyrábala v trojdverovej a päťdverovej verzii. K ním sa neskôr pridal dvojdverový kabriolet, ktorý je v ponuke doteraz, avšak skôr na želanie. Medzičasom z ponuky trojdverový variant vypadol.
Pôvodná verzia triedy G, bola určená výhradné do ťažkého terénu, čomu zodpovedala aj výbava. Zabudnite preto na luxus, aký nájdeme v terajších verziách. Postupne sa model modernizoval, dostával modernejší vzhľad, novšie výkonnejšie motory, vrátane ostrej verzie G 55 AMG. Tú potom nahradila verzia G 63 AMG, ktorá obsahovala modernejší a výkonnejší motor. V roku 2012, kedy už každý čakal druhú generáciu nakoľko si nikto nedokázal predstaviť, čo by sa dalo ešte zlepšiť, sa trieda G dočkala ďalšej, zatiaľ poslednej modernizácie, ktorá bola asi najrozsiahlejšia. Najväčie zmeny sa odohrali v interiéri, ktorý po novom vyzerá moderne, i keď ide o približne 30 ročnú koncepciu. Exteriér dostal opäť o čosi modernejší a hlavne civilnejší vzhľad, ktorý už na prvý pohľad naznačuje, že trieda G už skôr zapadá do kategórie SUV, než terénne offroady. V teréne však stále má len málo premožiteľov.
I keď aj najslabšia verzia G 350 so šesťvalcovým motorom, či silnejšia G 500-ka s 388 koňmi stoja za zmienku a cenou sa pohybujú okolo čiastky 100-tisíc Eur, cieľom tohto článku sú top verzie G 63 AMG a hlavne G 65 AMG. Práve tieto verzie prišli s poslednou modernizáciou. Doslova 544, resp. 612 koňové medvede, disponujú nevídanými športovými vlastnosťami vo svojej triede. O to viac nevídane sú aj údaje o cene, ktoré prémiová značka predstavila formou šokovej terapie. Pri čiastke približne 140-tisíc Eur za model G 63 AMG sa nejednému prevrátili oči. Avšak až potom prišiel šok, v podobe 265-tisíc Eur pre G 65 AMG. Áno, 265-tisíc Eur! Pre porovnanie, je to cena, za ktorú kúpite s prehľadom superšport SLS AMG, či dokonca taký skvost o akom som písal naposledy, Lamborghini Aventador LP700-4! Nehovoriac o tom, že spotreba danej verzie je pomaly hodnota produkcie ropného vrtu za deň. Kto si toto monštrum vlastne kúpi?!
Odpoveď je jasná. Nemeckú automobilku predajné čísla G 65-ky presvedčili, že bohatým šejkom je možné predať čokoľvek, pokiaľ to so sebou nesie rukopis úpravárskej firmy AMG z Affalterbachu. Nie je teda už ani div, že do arabského sveta zamierila aj nová verzia v podobe trojnápravového G-čka. Teraz je však na rade fotogaléria.
Aký luxusný alebo exotický automobil by som mal vybrať nabudúce?
Foto: Internet & exoticsonroad.com