K prvým zákazníkom sa Ferrari Purosangue dostane na jar budúceho roka.
Tak predsa! Hoci Ferrari dlhé roky vzdorovalo obrovskému trendu menom SUV, po viacerých upútavkách prichádza na scénu úplne nový model Purosangue.
V preklade plnokrvník však automobilka neoznačuje ako SUV či crossover, ale ako prvé sériové Ferrari, ktoré má dva páry dverí a štyri sedadlá. Novinka s rozmermi 4 973 × 2 028 × 1 589 (!) mm to má namierené najmä proti Lamborghini Urus, niektorými riešeniami však Purosangue pripomína skôr britské modely Rolls-Royce – druhý pár dverí sa otvára proti smeru jazdy, ide teda o tzv. samovražedné dvere.
Podľa očakávaní má najväčšie Ferrari v ponuke vyššiu stavbu karosérie, zachová si však veľmi atletické proporcie. Žiadny nekompromisný off-road s veľkou svetlou výškou teda nečakaj.
Spredu Purosangue nadväzuje na dizajnový jazyk modelu SP90 Stradale, po bokoch karosérie však evidujeme masívnejšie blatníky doplnené o ochranné plastové časti a prahy, zatiaľ čo vzadu nechýba rozmerný difúzor a vskutku netypicky tvarované úzke svetlá, ktoré sú navzájom prepojené tmavou lištou.
Luxusne navrhnutý interiér je štandardne v 4-miestnej konfigurácii, všetky sedadlá sú pritom plne a nezávisle nastaviteľné. Batožinový priestor ponúka však na veľkostné pomery skutočne skromných 473 litrov. Tak ako sme si už pri nových modeloch Ferrari zvykli, v strede palubnej dosky sa displej nenachádza. Ten suplujú digitálne budíky, priamo v nich je možné zobrazovať nastavenia vozidla či multimédií.
Druhá obrazovka sa však nachádza pred spolujazdcom, čím je docielený symetrický tvar palubovky. Automobilka sa pritom stále úplne nezbavila ani fyzických ovládacích prvkov, ktoré sa nachádzajú uprostred palubnej dosky a na stredovom tuneli.
Tým najdôležitejším je pohonné ústrojenstvo, ktoré tvorí atmosférický agregát 6,5 V12. Jeho výkon je na úrovni až 533 kW/725 koní, zatiaľ čo krútiaci moment má hodnotu 716 Nm. O prenos sily na obe nápravy sa stará 8-stupňová automatická prevodovka.
Ferrari uvádza, že z 0 na 100 km/h dokáže Purosangue akcelerovať len za 3,3 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť 200 km/h dosiahne za 10,6 s. Maximálna rýchlosť je 310 km/h. Nateraz je otázne, či sa časom ponuka pohonných jednotiek rozšíri aj o menšie agregáty, prípadne hybridnú techniku.
K prvým zákazníkom sa Ferrari Purosangue dostane na jar budúceho roka, pričom cenové relácie by mali štartovať na sume od približne 370-tisíc €.