Porsche opäť posunulo hranicu toho, čo je ešte možné prihlásiť na bežné značky.
Potom ako nám Porsche minulý rok predstavilo novú generáciu 911 GT3 pod kódovým označením 992, všetka pozornosť sa začala upriamovať na jej ešte ultimatívnejšiu verziu s dodatkom RS. Tú nám nemecký výrobca predstavuje práve teraz, no a podľa očakávaní nová 911 GT3 RS je majstrovské dielo, ktoré prináša prvky motoršportu aj na bežné komunikácie. I keď sa to totiž nemusí na prvý pohľad zdať, aj nová generácia má cestnú homologizáciu.
Novinka zaujme už na prvý pohľad masívnym bodykitom, ktorý pripomína pretekárske špeciály. Kvôli snahe znížiť hmotnosť je väčšina sekundárnych častí karosérie tvorená z CFRP prvku – polymérových kompozitných materiálov vystužených uhlíkovými vláknami. Výsledná hmotnosť je teda len 1 450 kilogramov.
Poznávacím znakom je však obrovské zadné krídlo, ktoré je čerešničkou na torte aerodynamických prvkov. Prvýkrát v histórii sériového Porsche je krídlo vyššie než samotná strecha a zároveň je premiérovo vybavené funkciou na redukciu odporu vzduchu (DRS). Systém, ktorý poznáme z monopostov formuly 1, má hydraulicky nastaviteľný prvok, ktorý sa po stlačení tlačidla sploští a tým vďaka nižšiemu odporu vzduchu umožní dosiahnutie vyššej rýchlosti na rovinkách.
Zďaleka však nejde o jediný podstatný aerodynamický prvok. Obdobne funguje aj spojler integrovaný v prednom nárazníku. Vďaka otvoreným žalúziám nad prednými blatníkmi dochádza k lepšiemu vetraniu podbehov, zatiaľ čo ich aerodynamický tlak znižujú otvory za prednou nápravou. Porsche zároveň premiérovo použilo aj centrálne umiestnený veľký predný chladič (v mieste, kde má bežná deväťstojedenástka batožinový priestor), z ktorého prúdi vzduch cez otvory v kapote.
Zaujímavosťou pritom je, že tradičné otvory v zadných blatníkoch v tomto prípade neslúžia na nasávanie vzduchu do motora, ale plnia výhradne funkcie zlepšenia aerodynamiky. Všetky aerodynamické prvky majú za následok, že pri rýchlosti 200 km/h generujú celkový prítlak až 409 kilogramov, pri rýchlosti 285 km/h až 860 kg! Celok stojí na kovaných diskoch s centrálnou maticou, vpredu sú to 20" disky, vzadu až 21". Voliteľné horčíkové disky ušetria 8 kilogramov. O brzdenie sa starajú hliníkové brzdy s rozmermi 408 a 380 milimetrov, príplatkové keramické brzdy majú kotúče s veľkosťou 410 a 390 mm.
Interiéru dominujú karbónové dekóry, Alcantara a nové otočné ovládacie prvky na volante. Nimi volí vodič nielen jazdné režimy (normal, sport a track), ale aj nastavenie tlmičov či diferenciálu. Puristicky navrhnutý kokpit je možné osadiť hasiacim prístrojom, šesťbodovými bezpečnostnými pásmi alebo oceľovým ochranným rámom.
Prekvapením nie je, že srdcom novinky je 4-litrový atmosférický plochý šesťvalec, ktorého výkon v porovnaní s 911 GT3 poskočil o 15 koní na úroveň 386 kW/525 koní. O prenos sily výhradne na zadné kolesá sa stará ešte odolnejšia 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne tento vyšperkovaný počin len za 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 296 km/h. Základná cena bol stanovená na sumu necelých 230-tisíc €.