Čo hovoríš na ich obsah?
ŠKODA AUTO Slovensko odštartovala svoj vlastný Tiktok, fanúšikov hneď zaujal a zakrátko prekročil hranicu 2000 followerov. V oblasti auto-moto sa tak stala prvou značkou, ktorá tvorí vlastný obsah aj na sociálnej sieti Tiktok. Značka ŠKODA chce prinášať nový, svieži obsah zameraný hlavne na mladšiu cieľovku, ktorá je zvyknutá na iný typ a formu informácií. Na pomoc si prizvala známych influencerov, ktorí pomáhajú s tvorbou nového obsahu – Michala Totku, Denisu Vyšňovskú, Mateja Slažanského (Selassie), Martina Klinčúcha a Matúša Kolárovského.
Facebook a Instagram už svoj „boom“ majú za sebou, mladých ľudí zaujímajú novšie siete, akou je Tiktok. Aj preto značka ŠKODA na Slovensku založila svoj kanál ako vôbec prvá automobilka, resp. importér automobilov na Slovensku. S tvorbou kontentu, predovšetkým pre mladšie publikum, jej pritom pomáhajú známe mená.
„ŠKODA AUTO Slovensko patrí dlhodobo medzi lídrov, a to nielen v predaji nových automobilov, ale tiež v oblasti digitálneho marketingu a komunikácie. Neustále sledujeme trendy a chceme byť všade tam, kde sa nachádza aj naša cieľová skupina. Bolo preto prirodzené, že sme rozšírili naše pôsobenie o jednu z najrýchlejšie rastúcich sociálnych sietí – Tiktok. Verím, že sa nám podarí byť atraktívnym profilom, ktorý prináša nenútený a zábavný obsah s pridanou hodnotou. Skvelé organické čísla, ktoré sme od vstupu na Tiktok dosiahli, potvrdzujú, že išlo o správne rozhodnutie a náš kontent triafa do čierneho,“ vysvetľuje Roman Rajtár, vedúci marketingu zo spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
@skodaautosk Deal, @selassie.ofic 🙏 Čo ponúkaš za ENYAQ COUPÉ RS iV ty? #skodaautosk #skodaauto #fyp #foryoupage #skodaenyaqcoupéRSiV #enyaqcoupéRSiV #enyaqiV #RSiV #viral ♬ original sound - ŠKODA AUTO Slovensko
O profil ŠKODA AUTO Slovensko na Tiktoku sa stará najmä kreatívna reklamná agentúra Socialists: „Tiktok sme mali v radare už nejaký čas, no konečne sme sa rozhodli do toho pustiť naplno. Sme tam zatiaľ noví, zisťujeme, čo funguje a čo nás baví, aj preto sme si hneď na úvod zavolali pomoc. Prezentácie značky ŠKODA sa chytili úspešní tiktokeri, ako je Michal Totka, Denisa Vyšňovská, Selassie, Martin Klinčúch či Matúš Kolárovský,“ vysvetľuje Kristína Labajová, brand strategist.
Kristína dodáva: „Pri tvorbe sme im pritom nechali voľnú ruku. Jediné, čo by ich mohlo obmedzovať, sú dopravné predpisy. Tiktok nám totiž dáva priestor a čas na nič sa nehrať, byť naozaj autentickí, nenútení a hlavne uvoľnení. Je to príjemný pocit, mať voľnú ruku a robiť to, čo nás baví.“
Dominovať by mala predovšetkým e-mobilita
Hlavnou témou slovenského profilu značky ŠKODA na Tiktoku bude predovšetkým e-mobilita, ktorú chcú cieľovým skupinám predstaviť hravou cestou. „Výhodou je, že mladšie ročníky, ktoré sú na Tiktoku dobre zastúpené, tejto problematike už rozumejú a uvedomujú si ju. Sú prirodzení fanúšikovia, čo je skvelé, a o to ľahšie sa nám bude téma komunikovať. Mladí ľudia sú totiž fanúšikmi udržateľnosti a vnímajú ju ako dôležitú súčasť života. My sa budeme snažiť túto tému ešte viac zdôrazniť, aby sme spoločne budovali zdravšiu, uvedomelú a ekologickejšiu spoločnosť,“ dodal Roman Rajtár zo spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.
Svoje pozitívne skúsenosti s elektrifikovanými vozidlami od značky ŠKODA už majú aj prví influenceri. Denisa Vyšňovská si užívala jazdu na plug-in hybride SUPERB iV a taktiež Selassie, ktorý si týždeň doslova vychutnával exkluzívny ENYAQ RS Coupé iV.