Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
20. júna 2022 o 19:30
Čas čítania 1:18
Martin Mičuda

Nové G 63 4 x 4² je najultimatívnejšia trieda G všetkých čias a zároveň posledné auto tohto druhu

Nové G 63 4 x 4² je najultimatívnejšia trieda G všetkých čias a zároveň posledné auto tohto druhu
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Tentoraz ako základný stavebný kameň poslúžila AMG verzia.

V čase, keď Mercedes-Benz predstavil extrémne výtvory odvodené z triedy G, ktorých spoločným znakom boli portálové nápravy, asi len málokto by povedal, že zožnú toľko úspechu.

Modely G 63 AMG 6 x 6, G 650 Landaulet a najmä G 500 4 x 4² zaznamenali veľký úspech a sú dôkazom toho, že majetných ľudí, ktorí majú záujem si takéto drahé kúsky kúpiť, je čoraz viac a viac. Nemožno sa preto čudovať, že Nemci prichádzajú s novou generáciou.

Odporúčané
Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? 15. júna 2022 o 14:30

Ako už bolo niekoľko mesiacov známe, opäť pôjde o vyhotovenie 4 x 4², ale na rozdiel od predchodcu je tentoraz vo veci plnokrvné AMG vyhotovenie, pretože novinka vychádza z verzie G 63. Pod kapotou tak nájdeme 4-litrový motor V8 biturbo s výkonom až 430 kW/585 koní a krútiacim momentom 850 Nm.

Samozrejmosťou je nielen 9-stupňová automatická prevodovka, ale aj stály pohon všetkých kolies 4Matic. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne tento kolos len za 4,3 sekundy, maximálna rýchlosť je z bezpečnostného hľadiska limitovaná na hranici 220 km/h.

Pointou novinky sú však nové podvozkové komponenty na čele s portálovými nápravami. Celok stojí na obrovských 22” terénnych pneumatikách, aj vďaka ktorým sa zvýšila svetlá výška z 238 na 351 milimetrov. S tým súvisí nielen citeľné zlepšenie v oblasti nájazdových uhlov, ale aj zo stránky brodivosti – G 63 4 x 4² zvládne brodenie až v takmer metrovej vode (910 milimetrov).

Odporúčané
Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? 25. mája 2022 o 14:30

Z vizuálnej stránky sme svedkami rozšírených blatníkov, dodatočnej svetelnej rampy na streche a premiérovo aj plnohodnotného rezervného kolesa vzadu, ktoré predošlej generácii chýbalo. Zaujímavosťou je, že automobilka síce ultimatívnu triedu G oficiálne predstavila formou videa, stále však nevydala tlačovú správu s oficiálnymi parametrami či cenovými reláciami.

Samotná produkcia má byť pritom časovo obmedzená, navyše Mercedes-Benz tvrdí, že ide nielen o najultimatívnejšiu triedu G všetkých čias, ale zároveň aj o posledné auto tohto druhu. Nepochybne tým naráža na aktuálnu dobu, ktorá pre emisné normy takýmto vozidlám jednoducho nepraje.

Mercedes-Benz, G 63 4x4², AMG,Mercedes-Benz, G 63 4x4², AMG,Mercedes-Benz, G 63 4x4², AMG,Mercedes-Benz, G 63 4x4², AMG,
Zobraziť galériu
(20)
Domov
Zdieľať
Diskusia