Tentoraz ako základný stavebný kameň poslúžila AMG verzia.
V čase, keď Mercedes-Benz predstavil extrémne výtvory odvodené z triedy G, ktorých spoločným znakom boli portálové nápravy, asi len málokto by povedal, že zožnú toľko úspechu.
Modely G 63 AMG 6 x 6, G 650 Landaulet a najmä G 500 4 x 4² zaznamenali veľký úspech a sú dôkazom toho, že majetných ľudí, ktorí majú záujem si takéto drahé kúsky kúpiť, je čoraz viac a viac. Nemožno sa preto čudovať, že Nemci prichádzajú s novou generáciou.
Ako už bolo niekoľko mesiacov známe, opäť pôjde o vyhotovenie 4 x 4², ale na rozdiel od predchodcu je tentoraz vo veci plnokrvné AMG vyhotovenie, pretože novinka vychádza z verzie G 63. Pod kapotou tak nájdeme 4-litrový motor V8 biturbo s výkonom až 430 kW/585 koní a krútiacim momentom 850 Nm.
Samozrejmosťou je nielen 9-stupňová automatická prevodovka, ale aj stály pohon všetkých kolies 4Matic. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne tento kolos len za 4,3 sekundy, maximálna rýchlosť je z bezpečnostného hľadiska limitovaná na hranici 220 km/h.
Pointou novinky sú však nové podvozkové komponenty na čele s portálovými nápravami. Celok stojí na obrovských 22” terénnych pneumatikách, aj vďaka ktorým sa zvýšila svetlá výška z 238 na 351 milimetrov. S tým súvisí nielen citeľné zlepšenie v oblasti nájazdových uhlov, ale aj zo stránky brodivosti – G 63 4 x 4² zvládne brodenie až v takmer metrovej vode (910 milimetrov).
Z vizuálnej stránky sme svedkami rozšírených blatníkov, dodatočnej svetelnej rampy na streche a premiérovo aj plnohodnotného rezervného kolesa vzadu, ktoré predošlej generácii chýbalo. Zaujímavosťou je, že automobilka síce ultimatívnu triedu G oficiálne predstavila formou videa, stále však nevydala tlačovú správu s oficiálnymi parametrami či cenovými reláciami.
Samotná produkcia má byť pritom časovo obmedzená, navyše Mercedes-Benz tvrdí, že ide nielen o najultimatívnejšiu triedu G všetkých čias, ale zároveň aj o posledné auto tohto druhu. Nepochybne tým naráža na aktuálnu dobu, ktorá pre emisné normy takýmto vozidlám jednoducho nepraje.