Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 11. 8. 2022 meniny má Zuzana

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
News

Hnutie Sme rodina platilo Hlavným správam a Hlavnému denníku desaťtisíce eur. Boris Kollár v tom problém nevidí

Boris Kollár tvrdí, že stránky, ktoré zablokovalo NBÚ, šírili dezinformácie rovnako ako SME či Denník N.

Eduard Starkbauer
15. jún 2022, 10:53 Čas čítania: 0:56
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
News
1
Eduard Starkbauer
15. jún 2022, 10:53
Čas čítania: 0:56

Hnutie Sme rodina platilo Hlavným správam a Hlavnému denníku desaťtisíce eur. Boris Kollár v tom problém nevidí

Boris Kollár tvrdí, že stránky, ktoré zablokovalo NBÚ, šírili dezinformácie rovnako ako SME či Denník N.

Eduard Starkbauer
15. jún 2022, 10:53
Čas čítania: 0:56
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Hnutie Sme rodina v roku 2021 zaplatilo vydavateľom dezinformačných webov Hlavné správy a Hlavný denník desaťtisíce eur. Denník SME predpokladá, že hnutie Borisa Kollára si na stránkach kupovalo „služby“ vo forme pozitívnych článkov. 

 

Obidve webstránky boli na začiatku ruskej invázie na Ukrajinu zablokované Národným bezpečnostným úradom z dôvodu šírenia dezinformácií a hybridnej hrozby. 

 

Podľa výročnej správy za rok 2021 vyplatila politická strana Borisa Kollára 27 200 eur občianskemu združeniu Verbine, prevádzkujúcemu stránku Hlavný denník, a košickej firme Heuréka Evolution, stojacej za Hlavnými správami, dokonca 57 600 eur.

 

Zdroj: TASR/Jakub Kotian

 

V roku 2021 písali Hlavné správy o Sme rodina v pozitívnom svetle ako o „prosociálnej strane, ktorá pomáha ľuďom a predovšetkým tým najslabším,“ keď vláda presadila zrušenie doplatkov za niektoré lieky. Rovnaký vzorec vidieť aj v článkoch Hlavného denníka, ktoré písali o Borisovi Kollárovi ako o podporovateľovi referenda či bojovníkovi proti „tichej privatizácii RTVS“. Články neboli podpísané autorom ani označené ako reklamný obsah.

Boris Kollár na otázky SME o objednávaní PR článkov na dezinformačných weboch reagoval v SMS správe. Povedal, že Sme rodina si reklamu objednáva aj v iných médiách, pričom Hlavné správy ani Hlavný denník nepovažuje za problematické. „Sú rovnako dezinformačné ako vaše SME či Denník N.” 

O financovaní webu Hlavných správ sa v minulosti vyjadril pochybovačne minister obrany Jaroslav Naď z OĽaNO, keď vyhlásil, že toto médium je financované z Ruska. Finančnou podporou Hlavných správ sa chválil aj Marian Kočner, keď tvrdil, že bol údajne jeden z akcionárov.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: sme.skNáhľadový obrázok: TASR - Martin Baumann
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy news
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť