S príchodom novej generácie triedy E už Mercedes-Benz neplánuje použitie motora 4.0 V8.
Nemecký prémiový výrobca už usilovne pracuje na úplne novej generácii triedy E (W214), ktorá so sebou prinesie rad koncepčných zmien. Tie, pochopiteľne, súvisia s masívnejšie zastúpenou elektrifikáciou, ktorá je odpoveďou na čoraz prísnejšie emisné normy. S tým ide ruka v ruke aj skutočnosť, že už aj model vyššej strednej triedy príde o veľkoobjemové motory. Či sa downsizing týka aj šesťvalcov nie je nateraz ešte oficiálne potvrdené, už teraz však vieme, že osemvalec už v ponuke pohonných jednotiek budúcej generácie nenájdeme.
S tým súvisí aj práve odhalená špecialitka, ktorá sa lúči so 4-litrovým agregátom V8 biturbo. Reč je o modeli Mercedes-AMG E 63 S Final Edition, ktorý zastupuje labutiu pieseň osemvalcov triedy E. Jej poznávacím znakom je matný lak, čierne exteriérové detaily doplnené o karbónové doplnky, 20” disky a špecifický polep. V kokpite si miesto našli výhradne karbónové dekóry, škrupinové sedadlá AMG Performance Seats a čalúnenie kombinujúce odtieň Grey Pearl a kontrastné žlté prešívanie. Final Edition tak ponúkne to naj, čo bolo pre verziu AMG k dispozícii.
Samozrejme, v rámci interiéru nemôže chýbať plaketa AMG Final Edition s príslušným poradovým číslom. Ide totiž o limitovanú edíciu, ktorej produkcia je obmedzená len na 999 kusov. Cenové relácie zatiaľ neboli zverejnené vzhľadom na to, že vo veci je vôbec posledná trieda E s osemvalcovým motorom – do budúcna pôjde dozaista o veľký zberateľský kúsok.
Z technického hľadiska sa však nič nemení. Treba však povedať, že naďalej ide o jedno z najvýkonnejších sériových áut na trhu, takže veľký dôvod na vylepšenia nebol. 4-litrový motor V8 biturbo tak naďalej ponúka úctyhodný výkon 450 kW/612 koní s krútiacim momentom 850 Nm. Poháňané sú všetky štyri kolesá, na ktoré posiela silu 9-stupňová automatická prevodovka.