Tretia generácia predstavuje progres zo všetkých stránok.
Po tom, ako Land Rover minulý rok predstavil úplne nový Range Rover, prichádza čas aj na jeho športovejší variant. Briti tak podľa plánov v uplynulých hodinách svetu ukázali Range Rover Sport tretej generácie. Vzhľad exteriéru je vynovený len horizontálne orientovanými koncovými LED svetlami a niekoľkými modernejšími detailmi.
Charakteristická maska či tradičný profil karosérie sa nemení. Zovňajšok je však o čosi viac uhladený a minimalistický. Vďaka decentne zaobleným hranám, doposiaľ vôbec najväčšiemu zadnému spojleru a zapusteným kľučkám má súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu hodnotu len 0,29. Predné užšie svetlomety získali novú Digital-LED technológiu, ktorú na každej strane tvorí až 1,3 milióna mikrozrkadiel. Ani tentoraz nebude chýbať možnosť zvoliť si čiernu strechu, novinkou sú 23" disky kolies.
Minimalizmus a moderné technológie
Zásadnou zmenou prešiel interiér. Jeho súčasťou je minimalistický a čistý dizajn, ktorý je doplnený veľkými displejmi. Pred vodičom sa nachádzajú digitálne budíky, ktoré majú až 13,7", zatiaľ čo centrom palubnej dosky je decentne zakrivený dotykový displej s veľkosťou 13,1". Ide teda o najväčšie obrazovky, ktoré značka Land Rover doteraz použila. O multimediálne prostredie sa stará infotainment Pivi Pro, ktorý je ovládateľný aj hlasom, nechýba bezdrôtová podpora Apple Car Play a Android Auto.
Range Rover Sport ponúka medzigeneračne viac priestoru pre cestujúcich. V zadnej časti majú pasažieri o 31 milimetrov viac miesta na nohy. Sedadlá môžu mať okrem vyhrievania aj ventilovanie, masážne funkcie a elektronické nastavenie až v 22 smeroch. O zvukovú kulisu v kokpite sa stará audiosystém Meridian Signature Sound System s 29 reproduktormi a zosilňovačom s výkonom až 1 430 kW.
Veľkolepá ponuka motorizácií
Na výber bude osem motorov. Tie sú aj elektrifikované, pričom už v roku 2024 ich doplní aj výlučne elektrický variant. Land Rover ponúka plejádu 3-litrových šesťvalcov, ktorým kraľuje 4,4-litrový motor V8 z dielne BMW (nahrádza kompresorom preplňovaný 5-liter).
- D250 – 3-litrový naftový šesťvalec, mild-hybrid, 183 kW/250 koní
- D300 – 3-litrový naftový šesťvalec, mild-hybrid, 221 kW/300 koní
- D350 – 3-litrový naftový šesťvalec, mild-hybrid, 257 kW/350 koní
- P360 – 3-litrový benzínový šesťvalec, mild-hybrid, 265 kW/360 koní
- P400 – 3-litrový benzínový šesťvalec, mild-hybrid, 294 kW/400 koní
- P440e – 3-litrový benzínový šesťvalec, plug-in hybrid, 324 kW/440 koní
- P510e – 3-litrový benzínový šesťvalec, plug-in hybrid, 375 kW/510 koní
- P530 – 4,4-litrový benzínový osemvalec, 390 kW/530 koní
Plug-in hybridy sú vybavené elektromotorom s výkonom 105 kW/143 koní, pričom zdrojom jeho energie je akumulátor s veľkosťou až 38,2 kWh. Automobilka tak deklaruje, že za ideálnych podmienok je možné len na elektrickom pohone absolvovať vyše sto kilometrov. Všetky verzie majú štandardný pohon oboch náprav, vzduchový podvozok a 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF.
Prítomnosť úplne novej architektúry MLA-Flex zaručila nielen efektívne uloženie akumulátorov v podlahe, ale aj zástavbu modernejších komponentov. Veľkou novinkou je to, že Range Rover získava už v základe dodávaný systém natáčania zadných kolies, ich vychýlenie je pritom v uhle až 7,3 stupňa. Nový Range Rover najprv uvedie do predaja First Edition, ktorá doplní tradičné stupne výbavy – S, SE, HSE a Autobiography. Základná cena na našom trhu by mala byť na úrovni 97-tisíc eur.