Vlajková loď značky Land Rover prichádza s plejádou vylepšení.
Práve na záver októbra bol naplánovaný slávnostný debut najväčšej novinky značky Land Rover tohto roku. Nie je ňou nič iné ako úplne nová, v poradí už 5. generácia pýchy britskej značky, teda najluxusnejší Range Rover. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že vo veci je len facelift, opak je však pravdou.
Najnovšie pokračovanie ikonického SUV je od podlahy nové, ale estetické stvárnenie je naozaj skôr evolúciou predchodcu. Charakteristická silueta a tvar karosérie sa nemenia, sme však svedkami ešte uhladenejších, doslova čistých tvarov, ktoré podliehajú aerodynamike – súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu len 0,30. Môžu za to nielen viac zaoblené hrany, ale aj zapustené kľučky.
Predné full-LED svetlomety dostali hranatejšie tvarovanie, zatiaľ čo samotný nárazník pôsobí elegantnejším a jednoduchším dojmom. Z boku zaujme tradičný okrasný prvok za predným kolesom v modernejšej interpretácii, naďalej pritom platí, že jednotlivé stĺpiky strechy sú čierne.
K dispozícii bude, samozrejme, hneď niekoľko viacfarebných konfigurácií strechy. Najväčšie zmeny sa odohrali vzadu, kde si miesto našli veľmi úzke vertikálne svetlá v tak trochu nenápadnej podobe. Veko kufra je naďalej dvojdielne.
Zásadnejšou obmenou prešiel luxusný interiér, ktorý v prednej časti stavil na vystupujúci, až 13,1" dotykový displej infotainmentu Pivi Pro. Ide o najväčší stredový displej, aký doposiaľ automobilka použila. Zaujímavosťou je, že niekdajší osobitný displej primárne určený na ovládanie ventilácie pod ním už zmizol a nahradilo ho fyzické riešenie s malými interaktívnymi plochami. Pred vodičom sa napokon nachádzajú digitálne budíky, ktoré majú až 13,7".
Aby toho nebolo málo, ďalšie dva 11,4" monitory je možné osadiť dozadu pre zadných pasažierov. Tým sa to však ešte nekončí, lebo v rámci konfigurácie Executive Class, ktorá počíta s dvomi zadnými osobitnými kreslami, sa uprostred nachádza ďalší 8" dotykový displej. Rovnako ako doteraz, ani nový Range Rover nie je výnimkou a ponúka dve veľkosti karosérie – 5 052 alebo až 5 252 milimetrov. O 20 centimetrov predĺžený variant má teda opäť zaručiť maximálny luxus, pohodlie a komfort pre cestujúcich vzadu.
Hneď v úvode nám automobilka servíruje skutočne nevídane bohatú paletu pohonných jednotiek, čím chce obsiahnuť širokú cieľovú skupinu. Okrem vrcholnej V8 je každý motor viac či menej elektrifikovaný, chvalabohu, menší ako šesťvalcový agregát nečakaj. Všetky verzie sú štandardne osadené pohonom oboch náprav a 8-stupňovou automatickou prevodovkou od ZF, ktorú dopĺňa aj dvojstupňová redukcia. V zmysle nového označenia ide teda o konkrétne vyhotovenia:
- D250 – 3-litrový naftový šesťvalec, mild hybrid, 183 kW/250 koní
- D300 – 3-litrový naftový šesťvalec, mild hybrid, 221 kW/300 koní
- D350 – 3-litrový naftový šesťvalec, mild hybrid, 257 kW/350 koní
- P360 – 3-litrový benzínový šesťvalec, mild hybrid, 265 kW/360 koní
- P400 – 3-litrový benzínový šesťvalec, mild hybrid, 294 kW/400 koní
- P440e – 3-litrový benzínový šesťvalec, plug-in hybrid, 324 kW/440 koní
- P510e – 3-litrový benzínový šesťvalec, plug-in hybrid, 375 kW/510 koní
- P530 – 4,4-litrový benzínový osemvalec, 390 kW/530 koní
Všetky jednotky, až na poslednú menovanú, vznikli vo vlastnej réžii, vrcholný variant P530 sa však hrdí dvakrát preplňovaným osemvalcom z dielne BMW. Nahrádza doterajší kompresorom preplňovaný päťliter, ktorý už bol na prísne emisné limity prikrátky.
Plug-in hybridné varianty získali elektromotor s výkonom 105 kW/143 koní, ktorého zdrojom energie je akumulátor s využiteľnou kapacitou necelých 32 kWh. Za ideálnych podmienok má hybridná technológia zaručiť čisto elektrický dojazd až na úrovni 100 kilometrov. V roku 2024 príde dokonca aj výsostne elektrický variant.
Prítomnosť úplne novej architektúry MLA-Flex zaručila nielen efektívne uloženie akumulátorov v podlahe, ale aj zástavbu modernejších komponentov. Veľkou novinkou je skutočnosť, že Range Rover premiérovo získava už v základe dodávaný systém natáčania zadných kolies, ich vychýlenie je pritom v uhle až 7,3°. Vecou voliteľnej výbavy, samozrejme, musí byť aj viackomorový vzduchový podvozok.