Streamovacia platforma stratila za ostatný štvrťrok až 200 000 predplatiteľov. Zachrániť to chcú lacnejším predplatným s reklamami.
Spoluvýkonný riaditeľ Netflixu Reed Hastings načrtol, že platforma môže už čoskoro ponúknuť lacnejšie predplatné. Háčik je v tom, že nižšia cena bude kompenzovaná nutnosťou pozerať reklamy.
Netflix prehrávanie reklám odmietal od spustenia prvých predplatných v roku 1999. Spoločnosť chce teraz týmto krokom podľa Hollywood Reporter zastaviť odliv predplatiteľov. Len za minulý štvrťrok ich Netflix stratil až 200 000.
Netflix stratil v dôsledku oznámenia odlivu predplatných podľa CNBC za jediný deň na Wall Streete až 35 % svojej hodnoty v celkovej hodnote vyše 54 miliárd dolárov. Na zostupe je aj hodnota iných streamingových služieb. Disney stratilo 5,5 %, Roku a Discovery vyše 6 % a Paramount dokonca 8,6 %.
Netflix has just experienced the biggest single-day stock drop in its history, losing a reported $54 billion.
— Complex (@Complex) April 20, 2022
DETAILS: https://t.co/a2vgebc73a pic.twitter.com/zuHdmOlkoo
Reed Hastings sa podľa vlastných slov proti reklamám dlhodobo staval negatívne a bol fanúšikom jednotného modelu predplatného. „Som však ešte väčším priaznivcom slobody spotrebiteľského výberu. Ponúknuť ľuďom, ktorí sú tolerantní k reklame, predplatné za nižšiu sumu, dáva skutočne zmysel.“
Netflix is planning to introduce ads https://t.co/bQNVCHIUx5
— The Independent (@Independent) April 20, 2022
Spoluvýkonný riaditeľ Netflixu povedal, že jeho postoj pomohla zmeniť najmä úspešná taktika konkurencie. „Je viac ako zrejmé, že tento model funguje pre Hulu či Disney a skúšalo ho aj HBO. Nepochybujeme, že to bude fungovať.“
V prípade zavedenia predplatného s reklamami však Hastings uisťuje, že na účely cielenia reklamného obsahu nebude využívať sledovanie údajov používateľov. Z hľadiska profitu dnes na reklamnom trhu podľa neho nie je potrebné získavať také množstvo údajov ako kedysi. „Môžeme sa tomu vyhnúť, ostať sústredení na našich predplatiteľov a ponúknuť im skvelé zážitky.“