Palubná sieť bude schopná nabíjať batériu pri výkone až 350 kW.
Už v čase, keď tradičný britský výrobca športových vozidiel predstavil duchovného nástupcu slávnych modelov Elise, Exige a Evora, bolo zrejmé, že po úplne novej Emire príde na rad prvý plne elektrický model. K jeho odhaleniu došlo v uplynulých hodinách, no a ako sa predpokladalo, nové Eletre je SUV, ktoré dokonca Lotus tituluje ako vôbec prvé elektrické Hyper-SUV na svete.
Hoci ambiciózne slová očividne nechýbajú, na presné výkonnostné parametre je automobilka zatiaľ skúpa. Lotus o Eletre uvádza len deklarovaný výkon, ktorý by sa mal začínať na hranici 600 koní, pričom energiu bude dodávať akumulátor s kapacitou vyše 100 kWh. Palubná sieť bude schopná nabíjať batériu pri výkone až 350 kW, takže počas 20-minútového nabíjania sa za ideálnych podmienok dojazd navýši o 400 kilometrov. Lotus totiž v zmysle metodiky merania WLTP uvádza papierový dojazd na úrovni približne 600 kilometrov.
Maximálna rýchlosť je 260 km/h, zatiaľ čo akceleráciu z miesta na 100 km/h zvládne Eletre za menej ako 3 sekundy. Elektrická novinka stojí na platforme Electric Premium Architecture, ktorú časom získajú aj ďalšie elektromobily značky. Lotus totiž netají ambíciu predstaviť ich v najbližších rokoch. Eletre bude pritom pravdepodobne najväčší model značky, ostatne s rozmermi 5 103 × 2 135 × 1 630 ide o naozaj veľké SUV.
Obrovské rozmery efektne skrýva dvojfarebná karoséria s mimoriadne dynamickými krivkami či až 23” disky kolies. Eletre zároveň prichádza s virtuálnymi spätnými zrkadlami a aerodynamicky zapustenými kľučkami. Do oka padne najmä predná časť, ktorá svojou obrovskou maskou evokuje agresívne zviera. Full-LED čelné svetlomety sú pritom nenápadne rozdelené a schované v rámci naznačených otvorov na prívod vzduchu.
Súčasťou futuristicky ladenej palubnej dosky je až 5 displejov. Dva po stranách ako budíky pre vodiča a informačný displej pre spolujazdca, a následne obrovský displej v čele palubovky. Zvyšné dve obrazovky sú integrované do dverí, kde plnia funkciu digitálnych spätných zrkadiel. Zaujímavosťou je, že kokpit je osadený kamerou, ktorá permanentne monitoruje vodiča, no a pokiaľ nezaznamená, že sa práve pozerá do týchto displejov, ich jas stiahne o 50 percent. Eletre môže ponúknuť buď 4-, alebo 5-miestnu vnútornú konfiguráciu, no a batožinové priestory vpredu a vzadu majú dokopy 470 litrov.
Vzhľadom na to, že väčšinový podiel značky Lotus vlastní čínska nadnárodná spoločnosť Geely, nie je prekvapením, že k výrobe bude dochádzať v čínskom Wu-chane. Na čínskom trhu dokonca Eletre ponúkne aj autonómnu jazdu 4. úrovne, pretože SUV je vybavené radarom LiDAR a na vybraných tamojších cestách majú vozidlá tejto úrovne legislatívne povolené systém používať. Lotus sa netají tým, že práve čínsky a americký trh budú primárne, verí však aj v úspech na starom kontinente. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, je však jasné, že nepôjde o lacnú záležitosť.