Nový model Emira je duchovným nástupcom modelov Elise, Exige či Evora.
Ani britský výrobca športových automobilov Lotus sa netají tým, že jeho budúcnosť bude patriť elektrickým vozidlám. Tradičná značka s bohatou históriou v prostredí motošportu tak v nasledujúcich rokoch presedlá na elektrické motory. Kým sa to však stane, predstavuje svoj úplne nový model pod názvom Emira, ktorý bude zároveň tým posledným s konvenčným spaľovacím agregátom.
Novinka s rozmermi 4 412 x 1 895 x 1 225 milimetrov a s váhou 1 405 kilogramov stojí na hliníkovej platforme s motorom umiestneným uprostred. Navonok sa Emira drží tradičných prvkov značky Lotus, pôsobí však značne modernejším dojmom.
Na oboch koncoch je výhradne LED svetelná technika, karoséria je v dvojfarebnej konfigurácii a štandardom sú 20" disky obuté do pneumatík Goodyear Eagle F1 Supersport. V rámci paketu Lotus Drivers Pack sa však kolesá prezujú do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 a zároveň konštruktéri ešte viac pritvrdia podvozok.
Na pomery značky Lotus je vskutku netypický najmä interiér, ktorý pôsobí miestami až luxusným dojmom. Briti aj touto cestou poukazujú na to, že Emira má byť nielen rýdzo športové náčinie, ale aj vozidlo na každodenné používanie.