Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
11. júla 2021, 16:06
Čas čítania 1:14
Martin Mičuda

Posledný Lotus s konvenčným motorom sa volá Emira, má luxusný interiér a techniku od AMG

Posledný Lotus s konvenčným motorom sa volá Emira, má luxusný interiér a techniku od AMG
Zdroj: Lotus
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY LOTUS
Uložiť Uložené

Nový model Emira je duchovným nástupcom modelov Elise, Exige či Evora.

Ani britský výrobca športových automobilov Lotus sa netají tým, že jeho budúcnosť bude patriť elektrickým vozidlám. Tradičná značka s bohatou históriou v prostredí motošportu tak v nasledujúcich rokoch presedlá na elektrické motory. Kým sa to však stane, predstavuje svoj úplne nový model pod názvom Emira, ktorý bude zároveň tým posledným s konvenčným spaľovacím agregátom.

Novinka s rozmermi 4 412 x 1 895 x 1 225 milimetrov a s váhou 1 405 kilogramov stojí na hliníkovej platforme s motorom umiestneným uprostred. Navonok sa Emira drží tradičných prvkov značky Lotus, pôsobí však značne modernejším dojmom.

Na oboch koncoch je výhradne LED svetelná technika, karoséria je v dvojfarebnej konfigurácii a štandardom sú 20" disky obuté do pneumatík Goodyear Eagle F1 Supersport. V rámci paketu Lotus Drivers Pack sa však kolesá prezujú do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 a zároveň konštruktéri ešte viac pritvrdia podvozok.

Lotus, Emira,
Zdroj: Lotus

Na pomery značky Lotus je vskutku netypický najmä interiér, ktorý pôsobí miestami až luxusným dojmom. Briti aj touto cestou poukazujú na to, že Emira má byť nielen rýdzo športové náčinie, ale aj vozidlo na každodenné používanie.

Dvojmiestny kokpit teda disponuje prémiovými materiálmi, komfortnými športovými sedadlami, kvalitnou audiosústavou, bezkľúčovým prístupom, adaptívnym tempomatom či dvojicou rozmerných displejov. Batožinový priestor má síce len 151 litrov, za sedadlami sa však v kokpite nachádza ďalší 209-litrový úložný priestor.

Odporúčané
Nový Hyundai Tucson je na ceste neprehliadnuteľný, zisťovali sme však, aký je pod povrchom Nový Hyundai Tucson je na ceste neprehliadnuteľný, zisťovali sme však, aký je pod povrchom 10. júla 2021, 9:30

Najväčšia pozornosť sa, samozrejme, upriamuje na pohonnú jednotku. Prekvapivou informáciou je skutočnosť, že vôbec prvýkrát sa do útrob vozidla značky Lotus nasťahuje motor z dielne AMG. Pôjde o 2-litrový, turbodúchadlom preplňovaný benzínový štvorvalec, ktorý bude v základnej verzii, zatiaľ čo nad ním bude stáť kompresorom preplňovaný 3,5-litrový šesťvalec z modelov Exige a Evora. 

Presné špecifikácie nepoznáme, automobilka však uvádza, že sprvoti bude výkonnostné spektrum v rozmedzí od 360 do 400 koní. Na výber bude automatická, dvojspojková aj manuálna prevodovka, pričom najvýkonnejšia verzia pokorí rýchlosť 100 km/h z pokoja pod 4,5 sekundy a dokáže uháňať až 290 km/h. K prvým záujemcom sa Lotus Emira dostane na jar budúceho roka, jeho základná cena má štartovať pod sumou 72-tisíc eur.

Lotus, Emira,Lotus, Emira,Lotus, Emira,Lotus, Emira,
Zobraziť galériu
(10)
Domov
Zdieľať
Diskusia