14. marca 2022, 12:30
Čas čítania 2:46
Jakub Paulík

RECENZIA: The Adam Project

FILMY A SERIÁLY FILMY 2022 NETFLIX NETFLIX FILMY NETFLIX FILMY 2022 NOVÉ FILMY NOVÉ FILMY NA NETFLIXE THE ADAM PROJECT

Ako dopadla nová sci-fi komédia s Ryanom Reynoldsom?

Režisér Shawn Lewy sa po akčnej komédii Free Guy (nominácia na Oscara za vizuálne efekty) z roku 2021 pustil spoločne s Ryanom Reynoldsom do ďalšej zábavnej jazdy. Reynolds si tentoraz vo filme zahral pilota Adama Reeda, ktorý sa vracia do minulosti, aby zachránil svoju milovanú ženu (Zoe Saldana). Pri boji o záchranu partnerky a ľudstva vytvára tím so svojím mladším ja (Walker Scobell) a otcom (Mark Ruffalo), ktorý kedysi prišiel na spôsob, ako cestovať v čase.

z traileru divák rýchlo pochopí, že nejde o žiadne prepracované sci-fi veľdielo posúvajúce hranice žánru o ďalší krok vpred. The Adam Project, naopak, vychádza zo starých sci-fi klasík, z ktorých si berie, čo uznáva za vhodné, aby vytvoril klasické rodinné „feel good movie“. Filmy z tejto podkategórie sú, v úvodzovkách, určené na pokojné nedeľné odpoludnie, pričom si pri nich od napätia neprepotíš tričko a vôbec nemusíš zapájať mozog.

Ryan Reynolds vo filme bojuje so zbraňou, ktorá pripomína svetelný meč.
Ryan Reynolds vo filme bojuje so zbraňou, ktorá pripomína svetelný meč. Zdroj: Netflix

Od začiatku vieš, ako sa to približne skončí, kto bude na konci víťaz a kto porazený, a tak si iba užívaš odľahčený dobrodružný príbeh a kvantum vtipov hlavného hrdinu. Tie sú, samozrejme, určené pre cieľovú skupinu. Na rozdiel od Deadpoola tak môžeš The Adam Project pokojne pustiť aj deťom bez obáv, že by filmári humorom prekročili isté hranice.

Čo pozerať cez víkend? Oscarový Oppenheimer, Sydney Sweeney v poriadne netradičnej úlohe a sexy zvádzanie Jennifer Lawrence Čo pozerať cez víkend? Oscarový Oppenheimer, Sydney Sweeney v poriadne netradičnej úlohe a sexy zvádzanie Jennifer Lawrence 23. marca 2024, 9:00

Ryan Reynolds a Walker Scobell (starý a mladý Adam) vo filme vytvorili pomerne slušné duo s uveriteľnou chémiou. Rovnako autenticky na nás pôsobil aj Adamov vzťah k priateľke (Zoe Saldana), no najmä k otcovi (Mark Ruffalo) a matke (Jennifer Garner), ktorí už v budúcnosti nežijú. S dvojicou rodičov hlavného hrdinu spája množstvo výčitiek a spomienok. Film tak, na prekvapenie, celkom funguje najmä na emotívnej úrovni a k záveru ponúka niekoľko scén, pri ktorých nám skoro kvapla slza.

The Adam Project nás, na prekvapenie, celkom bavil nie pri akcii, ale pri emotívnych dialógoch.
The Adam Project nás, na prekvapenie, celkom bavil nie pri akcii, ale pri emotívnych dialógoch. Zdroj: Netflix

Akčné scény vyzerajú po vizuálnej stránke schopne, no zároveň sú extrémne nudné. Adam celý film bojuje s jedným mužským záporákom a hromadou vojakov v oblekoch, ktorých identitu nepoznáme a ktorých eliminuje ako na bežiacom páse. Celý čas je pritom jasné, že mu nikto nemôže veľmi ublížiť, a tak len čakáme, kým sa boj skončí a dej sa posunie o malý kúsok ďalej.

0/10